خودروخودرو الکتریکی

خودروی الکتریکی موستانگ Mach-E وارد بازار شد

زنگ خطر فورد برای تسلا

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار، عرضه جدیدترین خودروی الکتریکی فورد موسوم به موستانگ Mach-E آغاز شد

ساعاتی پیش جیم فارلی، مدیرعامل فورد در مصاحبه‌ای از ورود خودروی الکتریکی موستانگ Mach-E به بازار خبر داد. این محصول که چند ماهی از رونمایی رسمی‌آن می‌گذرد، یکی از پرطرفداراترین خودروهای الکتریکی به شمار می‌رود و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، می‌تواند رنگ خطر را برای تسلا و خودروی مدل Y این شرکت به صدا درآورد.

فورد چندی پیش اعلام کرده که عرضه موستانگ Mach-E از اواخر سال جاری میلادی آغاز خواهد خورد، اما حرفی از میزان موجودی و تعداد دستگاه‌های قابل عرضه نزد. در ماه اکتبر، این شرکت قیمت برخی از نسخه‌های 2021 موستانگ Mach-E را کاهش داد به طوری که ارزان‌ترین تریم، کاهشی 1000 دلاری و نسخه‌های Mach-E Select و Mach-E Premium نیز کاهشی 3000 دلاری را به خود دیدند.

در خصوص قابلیت رانندگی خودران نیز باید گفت که موستانگ Mach-E مجهز به فناوری Co-Pilot360  2.0 عرضه می‌شود که برخی از قابلیت‌های حرکت خودران را در خود جای داده است، اما به گفته فورد، فناوری پیشرفته‌تر Active Drive Assist که ویژگی‌های خودران بودن بیشتری را برای موستانگ Mach-E به ارمغان خواهد آورد، در اواخر سال 2021 برای این خودروی الکتریکی عرضه خواهد شد.

موستانگ Mach-E به سه حالت رانندگی مجهز شده است که شامل Engage یا همانند تنظیمات معمولی، Whisper یا همان حداکثر قدرت پیمایش و همچنین Unbridled که همان حداکثر سرعت است، می‌شوند= این خودرو از صدایی تحت عنوان Propulsion Sound نیز بهره می‌برد که به گفته مدیرعامل فورد، با توجه به بی‌صدا بودن خودروهای الکتریکی، این ویژگی می‌تواند برای خریداران جالب‌توجه باشد.

فارلی در این رابطه می‌گوید: تصمیم گرفتیم تا صدای کمی‌نیز از اگزوز این خودرو به گوش برسد چراکه نام موستانگ را یدک می‌کشد.

مدیرعامل فورد همچنین اعلام کرد که مشکلی برای شارژ خودروهای الکتریکی این شرکت از جمله موستانگ Mach-E وجود نخواهد شد و شرکت Electriy America که دل حال حاضر بیش از 2200 ایستگاه شارژ سریع را در آمریکای شمالی دارد، به خوبی می‌تواند نیاز رانندگان این خودرو را پاسخ دهد.

فارلی در این مصاحبه به عملکرد موستانگ Mach-E در شرایط آب‌وهوایی سرد نیز اشاره کرد و افزود که این شرکت تست‌های مختلفی را برای بررسی کارکرد این خودروی الکتریکی حتی در دمای زیر 20 درجه سانتیگراد انجام داده و نتیجه رضایت‌بخش بوده است.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا