تکنولوژیگوناگون

آرچلیک ترکیه به دنبال خرید شرکت لوازم خانگی هیتاچی

شرکت ژاپنی هیتاچی (Hitachi) اعلام کرد که ۶۰ درصد از کسب‌وکار فروش لوازم خانگی خود در خارج از مرزهای ژاپن را به شرکت ترکیه‌ای آرچلیک (Arcelik AS) واگذار خواهد کرد.

گفته می‌شود که این قرارداد به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون دلار میان دو شرکت منعقد خواهد شد. هیتاچی قصد دارد تا از طریق این واگذاری، سود فروش محصولات خود را افزایش دهد. در حال حاضر، آرچلیک دارای شبکه گسترده‌ای از فروش در اروپا و آمریکا است و می‌تواند فروش بیشتری را برای محصولات هیتاچی به دنبال داشته باشد.

هم‌اکنون ارزش کسب‌وکار فروش خارجی شرکت هیتاچی که تحت عنوان هیتاچی گلوبال لایف سولوشنز (Hitachi Global Life Solutions) فعالیت می‌کند، برابر با ۵۰۰ میلیون دلار است. این مجموعه، محصولات تولیدشده با برند هیتاچی را در چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به فروش می‌رساند.

این قرارداد همکاری با آرچلیک، در پی افزایش رقابت میان محصولات هیتاچی و تولیدکنندگان چینی منعقد شد و هیتاچی سعی دارد از ظرفیت‌های این شرکت ترکیه‌ای برای گسترش سهم خود در بازار کشورهای آسیایی و همچنین دیگر کشورهای جهان استفاده کند.

شرکت آرچلیک که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی به شمار می‌رود، محصولات خود را تحت ۱۲ برند از قبیل Beko، Flavel، Grunding و Altus در بازارهای جهانی به فروش می‌رساند. همچنین این شرکت در طی سال‌های اخیر، توانسته چندین‌وکار فعال در این حوزه را خریداری کند و فعالیت‌های خود را بیش از پیش توسعه دهد.

منبع
Reuters

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا