تکنولوژیمتا

پیام‌‌های محوشونده به اینستاگرام اضافه شد

به نظر ‌‌می‌رسد که اینستاگرام بالاخره عرضه قابلیت پیام‌‌های محوشونده خود را که تحت عنوان Vanish Mode شناخته ‌‌می‌شود، آغاز کرده است.

قابلیتی که در ماه گذشته میلادی برای کاربران فیسبوک ارائه شد و اکنون تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام نیز به آن دسترسی پیده کرده‌اند. پیام‌های محوشونده اینستاگرام شبیه به قابلیتی است که در اپلیکیشن اسنپ‌چت مشاهده ‌‌می‌شود به طوری که تما‌‌می‌پیام‌‌های ارسال‌شده به طرف مقابل، بعد از بسته شدن صفحه چت، پاک خواهند شد.

برای استفاده از این ویژگی و وارد شدن به حالت Vanish Mode، کاربر ‌‌می‌بایست در بخش دایرکت اپلیکیشن، انگشت خود را به سمت بالا بکشد یا به اصطلاح سوآیپ کند و زمانی که نشانگر قسمت پایینی صفحه به طور کامل لود شد، انگشت خود را رها کند.

سپس در این صفحه ‌‌می‌تواند پیام‌‌ها و یا حتی تصاویری را برای شخص مقابل ارسال کند. در اینجا، بعد از خروج از صفحه چت، پیام‌‌ها به صورت خودکار حذف خواهند شد. البته تنها در یک صورت جای نگرانی است که شخص مقابل، از پیام‌‌ها و تصاویر در این صفحه اسکرین‌شات بگیرد.

البته این ویژگی در صفحه پیام‌‌های محوشونده تعبیه شده که در صورت ثبت اسکرین‌شات، شخص مقابل از این مسئله با خبر خواهد شد. اینستاگرام این ویژگی را برای جلوگیری از سوءاستفاده‌‌های احتمالی از اعتماد کاربران نسبت به طرف مقابل اضافه کرده است.

اما سوالی که پیش ‌‌می‌آید این است که در حال حاضر، قابلیت پیام‌‌های محوشونده برای چه کسانی ارسال شده و ‌‌می‌توانند از آن استفاده کنند؟ در پاسخ باید گفت تاکنون برخی از کاربران در چند کشور با ارسال اسکرین‌شات‌‌هایی در توییتر اعلام کرده‌اند که قابلیت مذکور را دریافت کرده‌اند.

با این حال، به نظر ‌‌می‌رسد آن دسته از کاربرانی که اکانت اینستاگرام و فیسبوک مسنجر خود را لینک کرده‌اند، به این قابلیت دسترسی پیده کرده‌اند. در تست‌‌های به عمل آمده از کاربرد Vanish Mode، مشخص شد که بعد از اسکرین‌شات گرفتن، یک نوتیفیکیشن ظاهر خواهد شد.

حتی اگر کاربر در حالت هواپیما نیز از مکالمات، اسکرین‌شات بگیرد، بعد از برقراری اتصال اینترنت، این نوتیفیکیشن برای شخص مقابل ارسال خواهد شد. اضافه شدن این قابلیت به اینستاگرام ‌‌می‌تواند بیش از پیش بر محبوبیت این اپلیکیشن بیفزاید و آن را به پلتفر‌‌می‌با قابلیت‌‌های متنوع‌تر از قبل تبدیل کند.

پیام‌‌های محوشونده به اینستاگرام اضافه شد

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. بازتاب: gordijnen dubbele plooi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا