تکنولوژیمتا

اتفاق نظر جمهوری‌خواهان و دموکرات‌‌ها برای تجزیه فیسبوک

اگرچه فیسبوک ادعا ‌می‌کند که تنها هدف این شبکه بزرگ اجتماعی، برقراری ارتباط و ایجاد گروه‌‌هایی برای پیوند بیشتر میان اعضای جامعه است، اما نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات چنین نظری ندارند.

بر همین اساس، اخیرا کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا به همراه 46 ایالت آمریکا، دو شکایت را در خصوص اقدامات ضدرقابتی فیسبوک ثبت کردند که جزو معدود مواردی است که دو طیف جمهوری‌خواه و دموکرات، بر سر یک مسئله با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

یکی از خواسته نمایندگان آمریکا، تجزیه فسبوک به شرکت‌‌های کوچک‌تر و جدا کردن اینستاگرام و واتساپ از این شرکت است. مدیرعامل فیسبوک اما در پاسخ به این خواسته نمایندگان، طی یک ارتباط آنلاین عنوان کرد که در حال حاضر، فیسبوک رقبای زیادی دارد و برای آنکه واتساپ و اینستاگرام به آن چیزی که امروز هستند، تبدیل شود میلیون‌‌ها دلار هزینه و میلیون‌‌ها ساعت کار شده است.

اگرچه پیشتر چندین شکایت علیه فیسبوک ثبت شده، اما در اکثر مواقع این شرکت برنده این پرونده‌‌ها بوده و پیروزی در این پرونده‌‌ها کار سختی است. البته در این مورد نیز آن‌‌ها مدعی شده‌اند ضرری که فیسبوک به کاربران وارد ‌می‌کند، مالی نیست و به حریم شخصی کاربران نیز خدشه وارد ‌می‌شود.

در این باره، برخی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نظرات خود بیان و عنوان کردند که فیسبوک با خرید شرکت‌‌های مختلف، رقابت در این حوزه را از بین برده است و همچنین مانع از استفاده سرویس‌‌های رقیب از خدماتی که ارائه ‌می‌کند، شده است.

به گفته نمایندگان آمریکا، این اقدامات از سوی فیسبوک به ضرر کاربران تمام ‌می‌شود. در این پرونده، چهره‌‌های سرشناسی همچون برنی سندرز و الیزابت وارن حضور دارند و به طور جدی خواستار تجزیه فیسبوک به شرکت‌‌های کوچک‎‌‌تر هستند.

در ماه ژوئیه نیز کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، جلسه‌ای را در خصوص فعالیت‌‌های ضدرقابتی شرکت‌‌های بزرگ فناوری برگزار کرد و مدیران عامل این شرکت‌‌ها، نظرات خود را در این رابطه عنوان کردند. اگرچه فیسبوک هرگونه اتهام علیه خود در این زمینه را رد کرد اما زمانی که دو طیف جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر یک مسئله با هم توافق داشته باشند، قطعا موضوع مه‌می‌است و به طور جدی پیگیری خواهد شد.

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا