تکنولوژیصنعت هوایی

هواپیمای بوئینگ 737 مکس بار دیگر به پرواز درآمد

هواپیمای دردسرساز بوئینگ 737 مکس که بعد از تقریبا 20 ماه خانه‌نشینی از ماه مارس 2019، باری دیگر به پرواز درآمد.

این هواپیمای بوئینگ تجربه دو سقوط مرگبار را در کارنامه دارد که در جریان آن، 346 مسافر جان خود را از دست دادند. حال بوئینگ 737 مکس بعد از کسب تاییدیه پرواز از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در ماه نوامبر، شرکت هواپیمایی Brazil Gol Airlines به عنوان اولین شرکت، مسافران خود را با این هواپیما از شهر سائوپائولو به پورتو آلگری جابجا کرد.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد بوئینگ 737 مکس را از اواخر ماه جاری میلادی به جمع هواپیماهای خود برای جابجایی مسافران اضافه کند و مسافرانی هم که تمایل به استفاده از این هواپیما ندارد، ‌می‌توانند بلیت خود را تغییر دهند.

البته تنها شرکت Brazil Gol Airlines نیست که قصد استفاده از بوئینگ 737 مکس را دارد؛ سایر شرکت‌‌های امریکایی نیز اعلام کردند که ابتدا این هواپیما را بدون مسافر به پرواز درخواهند آورد و به تدریج از آن در پروازهای خود استفاده خواهند کرد.

شرکت هواپیمایی Southwest Airlines نیز که در زمان رونمایی از هواپیمای بوئینگ 737 مکس، علاقه زیادی را به استفاده از این هواپیما نشان داده بود، اعلام کرد که احتمالا از سه ماهه دوم سال 2021، پروازهای تجاری خود را با بوئینگ 737 مکس از سر خواهد گرفت.

البته خلبان‌‌هایی که قصد پرواز با بوئینگ 737 مکس را دارند، ‌می‌بایست از قبل، آموزش ویژه‌ای که توسط سازمان هوانوردی فدرال آمریکا در خصوص نحوه هدایت این هواپیما ارائه ‌می‌شود، بگذارنند تا اتفاقات مشابهی شبیه آنچه در سال‌‌های 2018 و 2019 اتفاق افتاد، تکرار نشود.

همچنین تما‌می‌هواپیماهای بوئینگ 737 مکس که تاکنون تولید شده‌اند، ‌می‌بایست تغییراتی در آن‌‌ها اعمال شد و بروزرسانی‌‌هایی را در بخش‌‌های مختلف دریافت کنند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا