اپل

۴ دلیل برای خریدن آیفون ۱۲

اپل هر سال طرفداران برند خود را با گوشی‌های جدید آیفون غافلگیر و با اضافه کردن قابلیت‌هایی جدید، دوربینی پیشرفته‌تر و پردازنده‌هایی قوی‌تر، کاربران را به خرید مدل‌های جدید ترغیب می‌کند.

در واقع، انتخاب آیفون‌های جدید می‌تواند تجربه نسبتا متفاوتی را برای کاربران رقم بزند و امسال نیز آیفون ۱۲ توانسته به لطف ویژگی‌ها و مشخصات جدید خود، یک آیفون متفاوت با نسخه سال قبل باشد. این گوشی چندی پیش رونمایی و اخیرا نیز عرضه آن آغاز شده است.

حال شاید سوال برای علاقه‌مندان پیش آمده باشد که آیا این گوشی ارزش خریدن دارد یا باید چند ماه دیگر صبر کرد و منتظر رونمایی و عرضه مدل جدید یعنی آیفون ۱۳ در سال آینده بود. در پاسخ باید بگوییم که آیفون ۱۲، می‌تواند با توجه به دلایلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، انتخابی متفاوت و البته مناسبی برای طرفداران این برند محبوب باشد.

4- القای حسی جدید و متفاوت به کاربر

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در آیفون ۱۲، طراحی آن است. اپل امسال تصمیم گرفت تا بازگشتی به سال‌های قبل خود داشته باشد و از طراحی بدنه نسبتا مشابهی با آیفون ۵، در آیفون سال ۲۰۲۰ خود استفاده کند. البته در این بین، جزییاتی را که ظاهری مدرن‌تر را برای این گوشی به ارمغان می‌آورد، رعایت کرده است.

از سویی دیگر، آیفون ۱۲ به عنوان قوی‌ترین گوشی ساخت اپل به شمار می‌رود و توانسته به لطف برخورداری از تراشه قدرتمند A۱۴، عملکردی بهتر از گلکسی نوت ۲۰ اولترا را از خود نشان دهد. این یعنی سرعت بالای گوشی در پردازش اطلاعات و کار با انواع اپلیکیشن‌ها که قطعا تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.

۴ دلیل برای خریدن گوشی آیفون ۱۲

3- برخورداری از فناوری شارژ مگ‌سیف

مگ‌سیف یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌های جدیدی است که به همراه آیفون ۱۲ معرفی شده است. البته اگر از تیم کوک بپرسید که بزرگ‌ترین ویژگی جدید آیفون ۱۲ چیست، او قطعا فناوری ۵G را انتخاب خواهد کرد. با این حال، مگ‌سیف هم دست‌کمی‌از این فناوری ندارد.

با این فناوری می‌توان برخی از قطعات جانبی را از طریق خاصیت آهنربایی به قسمت پشتی گوشی متصل و سپس گوشی را به صورت وایرلس شارژ کرد. خاصیت آهنربایی این فناوری به حدی است که حتی از روی کیس نیز می‌تواند آیفون را به خود نگه دارد.

۴ دلیل برای خریدن گوشی آیفون ۱۲

اما آنچه موجب اهمیت بالای مگ‌سیف شده، این است که فناوری مذکور می‌تواند نشانه‌ای از قابلیت جدید گوشی‌های آیفون در آینده باشد. درواقع، مگ‌سیف نشان می‌دهد که اپل در آینده به سمت تولید گوشی‌های آیفون بدون درگاه حرکت خواهد کرد.

2- پشتیبانی از درگاه لایتنینگ

اگرچه هنوز چند کمتر از چند ماه از عرضه آیفون ۱۲ می‌گذرد، اما این روزها اخبار یا بهتر بگوییم شایعات زیادی در خصوص محصول بعدی این خانواده یعنی آیفون ۱۳ به گوش می‌رسد. طبق ادعای برخی از منابع خبری، آیفون ۱۲ آخرین گوشی اپل خواهد بود که مجهز به درگاه یا همان پورت وارد بازار خواهد شد.

گفته می‌شود که در آیفون ۱۳، خبری از درگاه لاتنینگ نخواهد بود و حتی درگاه USB-C نیز در این گوشی جایی نخواهد داشت. البته در این بین، برخی وب‌سایت‌ها نیز مدعی شدند که در میان مدل‌های جدید آیفون ۱۳، حداقل یک مدل بدون درگاه خواهند بود.

۴ دلیل برای خریدن گوشی آیفون ۱۲

بنابراین، اگر این شایعه درست باشد و اپل در سال آینده، درگاه لایتنینگ را از آیفون ۱۳ حذف کند، مدل امسال یعنی آیفون ۱۲ می‌تواند برای آن‌هایی که همچنان به استفاده از این درگاه عادت دارند، گزینه خوبی برای خرید باشد.

1- اسمارت‌فونی برای آینده

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، یکی از ویژگی‌های برجسته آیفون ۱۲، فناوری ۵G است که اپل در این گوشی از آن استفاده کرده است. این ویژگی، آیفون ۱۲ را به اسمارت‌فونی برای آینده تبدیل می‌کند چراکه فعلا این فناوری در اوایل توسعه و تکامل خود قرار دارد و هرچه زمان بگذرد، بیش از پیش می‌توان از قابلیت‌های ۵G بهره‌مند شد.

این گوشی همچنین از نرم‌افزاری متفاوت با نسخه‌های قبل از خود بهره می‌برد و توانسته به همراه پردازنده قدرتمند A۱۴، تجربه‌ای جدید را برای کاربران رقم بزند. در مجموع، می‌توان گفت که آیفون ۱۲، یک نمونه تمام‌عیار از یک گوشی امروزی با طراحی و مشخصاتی آینده‌نگرانه است و با انتخاب آن، حداقل تا یکی دو سال آینده، نیاز به خرید مدل‌های جدید و ارتقای این گوشی نخواهید داشت.

۴ دلیل برای خریدن گوشی آیفون ۱۲

 

 

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا