اینترنت

سایت‌های ایرانی از سرور ایران استفاده کنند یا سرور خارج ؟

امروزه بسیاری از سایت‌های فارسی زبان به دلیل استقبال زیاد کاربران ایرانی از سایت‌های داخلی بجای استفاده از هاست‌های اشتراکی در حال استفاده از سرور های اختصاصی جهت میزبانی سایت خود هستند. دلیل این موضوع این است که هاست‌های اشتراکی زمانی که سایت ترافیک بالایی داشته باشد بازده پایین تری نسبت به سرور های اختصاصی خواهند داشت.

اجاره سرور‌ اختصاصی برای مدیر وب‌سایت یا اپلیکیشن این امکان را فراهم خواهد کرد تا بتواند از تمام منابع سخت افزاری و پهنای باند سرور برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده نماید. همچنین امنیت این سرور ها نسبت به هاست‌های اشتراکی بسیار بالاتر است.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا مدیران کسب‌ و کار های آنلاین داخلی را جهت انتخاب یک سرور مناسب راهنمایی نماییم تا بتوانند خدمات و محصولات مجموعه خود را در سریع‌ترین حالت ممکن به کاربرانشان ارائه نمایند.

تفاوت هاست اشتراکی و سرور اختصاصی چیست ؟

هاست اشتراکی به سروری گفته می‌شود که توسط کنترل پنل نصب شده (سی‌پنل، دایرکت ادمین، پلسک و … ) منابع آن بین چندین سایت مختلف تقسیم می‌شود. در هاست‌های اشتراکی به هر سایت به میزان مشخص از منابع سخت افزاری، پهنای باند و فضای ذخیره سازی سرور تخصیص داده می‌شود.

اما زمانی که یک وب‌سایت از سرور اختصاصی استفاده می‌نماید از تمام منابع سخت افزاری و پهنای باند سرور استفاده خواهد که این امر باعث خواهد شد سایت بازدهی بسیار بالاتری داشته باشد و بتواند تعداد کاربران آنلاین بیشتری را با سرعت بالاتری پشتیبانی نماید. همچنین استفاده از سرور اختصاصی بالاترین ضریب امنیت را برای یک سایت فراهم خواهد کرد.

مدیران وب‌سایت ها با خرید سرور اختصاصی و نصب یک کنترل پنل میزبانی وب می‌توانند به راحتی سایت خود را به صورت اختصاصی میزبانی نمایند. شایان ذکر است که اگر در کانفیگ سیستم عامل و کنترل پنل سرور اختصاصی سایت موارد امنیتی لازم رعایت نشود، یک سرور اختصاصی می‌تواند از نظر امنیت بسیار خطرناک‌تر از یک هاست اشتراکی عمل نماید.

از سرور اختصاصی ایران استفاده کنیم یا سرور اختصاصی خارج از ایران ؟

سرور های ایران در دیتاسنتر های داخلی مانند پارس آنلاین، برج میلاد و سرور های خارج در دیتاسنتر های خارج از ایران مانند دیتاسنتر OVH فرانسه میزبانی می‌شوند.

زمانی که اکثر مخاطبان سایت یا اپلیکیشن شما را کاربران ایرانی تشکیل می‌دهند بهتر است از سرور ایران برای خدمات رسانی استفاده نمایید. سرور های اختصاصی ایران به دلیل اینکه در داخل کشور میزبانی می‌شوند پینگ تایم پایین‌تر و سرعت بالاتری نسبت به سرور های خارج از ایران ارائه خواهند کرد.

سرعت بالای سرور ایران نسبت به سرور خارج باعث خواهد شد کاربران شما با سرعت بالاتری بتوانند به محصولات و خدمات شما دسترسی داشته باشند و این موضوع میزان رضایت مشترکین را افزایش خواهد داد.

همچنین جالب است بدانید اگر یک سایت از نزدیک‌ترین موقعیت جغرافیایی به کاربرانش خدمات مورد نظر را ارائه نماید موتور جستجو گوگل یک امتیاز مثبت برای این سایت در نظر خواهد گرفت.

سرور ایرانیسرور ایران را از کجا تهیه کنیم ؟

سرور ایران را شرکت‌های میزبانی وب ارائه می‌کنند. یکی از شرکت‌هایی که خدمات اجاره سرور اختصاصی آن در ایران کیفیت بسیار مناسبی دارد، شرکت هاستیدا می‌باشد.

هاستیدا با استفاده از سرور های تحت مالکیت خود این سرویس را در دیتاسنتر برج میلاد ارائه می‌نماید و در سال گذشته توانسته است با ارائه خدمات مطلوبی که به مشترکین خود ارائه کرده است میزبان رضایت کاربران را از این سرویس به طرز چشمگیری افزایش دهد.

مزایای خرید سرور ایران از شرکت هاستیدا چیست ؟

  • ارائه سرویس با استفاده سرور های Rack Mount شرکت HPE
  • استفاده از پردازنده‌های قدرتمند شرکت Intel
  • استفاده از هارد های پرسرعت شرکت سامسونگ و اچ پی
  • ارائه سرویس بر روی زیرساخت Dual Stack
  • استفاده از ۴ فیبر ۱۰ گیگابیتی جهت ارائه خدمات سرور ایران
  • پشتیبانی ویژه مشترکین سرور ایران به صورت ۲۴ ساعته
  • ارائه دسترسی ILO به مشترکین جهت مدیریت ۰ تا ۱۰۰ سرور
  • مانیتورینگ ۲۴ ساعته سرور مشترکین
  • ارائه SLA در صورت بروز اختلال در شبکه

 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت هاستیدا در منوی سرور اختصاصی پلن‌های متنوع خرید سرور ایران را مشاهده کنید و اقدام به انتخاب سرور مورد نظر خود نمایید. کارشناسان فروش این شرکت در امور مشاوره انتخاب سرور مناسب برای کسب و کار شما از طریق شماره تماس ۰۲۱۷۸۳۷۲ در دسترس خواهند بود.

جمع بندی :

 در این مقاله به بررسی تفاوت‌های هاست‌ اشتراکی و سرور اختصاصی جهت میزبانی سایت یا اپلیکیشن پرداختیم و نحوه انتخاب یک سرور مناسب را برای سایت‌های داخلی شرح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

https://hostida.com/dedicated-server-iran/

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. برای سایت فروشگاهیی پربازدید سرور اختصاصی ایران بهتر هستش یا خرید سرور از یک کشور اروپایی ؟ توی کشور های اروپایی همکارانم سرور های ovh و hetzner رو بهم پیشنهاد دادن. اما خیلی ها بهم گفتن بهتره که سرور سایت توی ایران باشه اما دلیلش رو نمیدونم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا