اپل

آیا قابلیت فورس تاچ به تاچ بار مک بوک پرو جدید اضافه ‌می‌شود؟

به نظر می‌رسد که اپل به دنبال اضافه کردن حسگرهای فورس تاچ به قسمت تاچ بار نسل جدید مک بوک پرو خود است.

اطلاعاتی که اخیرا از پتنتی متعلق به این شرکت فاش شده، نشان می‌دهد که شاید مک بوک پروهای جدید اپل نیز به این قابلیت مجهز شوند. این شرکت برای اولین بار ساعت هوشمند اپل واچ را به قابلیت فورس تاچ مجهز کرد.

این قابلیت به گونه‌ای طراحی شده که در قبال میزان فشار وارده به نمایشگر، دستورات مختلفی را اجرا کند. در واقع، با فشار کم و یا زیاد انگشت دست به نمایشگر، کاربر می‌توانست فرامینی همچون دسترسی به برخی محتواها و یا کنترل‌های ساعت را صادر کند.

اپل در سال ۲۰۱۵ نیز این فناوری جدید را به گوشی‌های آیفون و برای اولین بار در آیفون ۶اس و البته در قالب نامی‌دیگر تحت عنوان ۳D Touch اضافه کرد. در همان سال، قابلیت فورس تاچ به ترک‌پد مک بوک پرو نیز اضافه شد.

اما اپل در نسخه واچ او اس ۷، پشتیبانی از این ویژگی را از ساعت‌های هوشمند اپل واچ حذف کرد و در گوشی‌های آیفون نیز جای خود را به قابلیتی به نام Haptic Touch داد که در آیفون ۱۰ و مدل‌های بعد از آن، این اتفاق افتاد.

با این حال، اطلاعاتی که اخیرا از پتنتی جدید متعلق به اپل در فضای وب منتشر شده، حاکی از آن است که فورس تاچ می‌تواند نقش بیشتری در مک‌های آینده اپل داشته باشد و احتمالا در تاچ بار تعبیه خواهد شد. این پتنت در سال ۲۰۱۹ ثبت شده و نشان می‌دهد که فناوری فورس تاچ چگونه در تاچ بار مک بوک جای خواهد کرد و عمل خواهد کرد.

اگر خاطرتان باشد اپل در اکتبر ۲۰۱۶، تاچ بار را به مک بوک پروهای خود اضافه و حسگر تاچ آیدی را نیز در دکمه پاور این دستگاه تعبیه کرد. حال باید منتظر ماند و دید که اضافه شدن فورس تاچ، تا چه حد می‌تواند به قابلیت‌های تاچ بار که گلایه‌هایی در خصوص عملکرد آن وجود دارد، اضافه کند.

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا