تکنولوژی

سریال «گامبی وزیر» جهان شطرنج را تکان داده است

این سریال در 92 کشور در بین 10 عنوان برتر و در 63 کشور اول شده است

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد توجه به سریال گامبی وزیر The Queen Gambit آنقدر بالا بگیرد که باعث شود توجه به بازی شطرنج در جهان رشد کند.

این سریال هرچند موضوعی درباره شطرنج دارد اما حتی کسانی که اساسا شطرنج را بازی خسته‌کننده‌ای می‌دانند را هم به این بازی علاقه مند کرده است.

آنا تیلر جوی در این سریال نقش الیزابت هارمون را بازی می‌کند که یک زن کاریزماتیک قهرمان شطرنج است و به دنیای حرفه‌ای مردانه این بازی قدم می‌گذارد. ( بقیه داستان را تعریف نمی‌کنیم تا اگر احیانا سریال را ندیده‌اید موضوع لو نرود )

سرویس گوگل ترند نشان می‌دهند درست از هفته‌ای که نمایش این سریال در آمریکا، اروپا ودیگر نقاط جهان شروع شد جست وجوی کلمه «شطرنج» به شکل بی سابقه‌ای افزایش یافته است.

شرکت eBay هم اعلام کره که جست جوی شطرنج و صفحه شطرنج در این پلتفرم 273 درصد رشد داشته است.

همچنین کلاب‌های شطرنج و سایت‌های شطرنج مثل chess24.com نیز از اقبال عمومی به شطرنج سخن گفته‌اند. یک متخصص شطرنج میگوید که به خصوص زن‌ها بعد از دیدن این سریال بیشتر به بازی شطرنج علاقه مند شده‌اند.

هرچند قرنطینه خود به خود باعث رشد استفاده از بازی‌های آنلاین از جمله شطرنج شده بود اما در واقع به نظر می‌رسد این سریال به شکلی ویژه باعث رشد شطرنج شده است. به خصوص برای کسانی که شطرنج را بشناسند و بازی کنند دیدن این سریال بسیار جذاب‌تر هم هست. نام سریال ( گامبی وزیر)  هم برگرفته از یکی از شروع‌بازی‌های مهم شطرنج است.

به نظر می‌رسد دنیای شطرنج باید خود را مدیون ساخت این سریال جذاب بداند . نتفلیکس دیروز در توییتر اعلام کرد که 62 میلیون اکانت این شبکه برای دیدن این سریال در 28 روز نخست نمایش این سریال استفاده شده است. این یک رکورد برای یک سریال کوتاه به شمار می‌رود.

نتیجه جست وجوی عبارت « چگونه شطرنج بازی کنم » در گوگل در 9 سال گذشته

به گفته نتفلیکس این سریال در 92 کشور در بین 10 سریال برتر و در 63 کشور سریال برتر بوده است.

همچنین کتاب این سریال نیز 37 سال پس از انتشار و به لطف این سریال جزو پرفروش‌های نیویورک تایمز شده است.

جست وجوی عبارت « چگونه شطرنج بازی کنم » هم در گوگل در 9 سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا