گوگل

هوش مصنوعی گوگل به نابینایان برای دویدن کمک ‌می‌کند

گوگل در حال تست سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به نابینایان و کم‌بینایان کمک کند تا در مسابقات دوومیدانی شرکت کنند و به کمک کسی نیاز نداشته باشند.

این پروژه تحقیقاتی که تحت عنوان Project Guideline شناخته ‌می‌شود و در فاز اولیه تحقیقات خود قرار دارد، تلاشی است از سوی محققان برای کمک به کم‌بینیایان و نابینایان تا بتوانند استقلال بیشتری داشته باشند.

با این سیستم هوش مصنوعی، این افراد دیگر نیازی به کمک و راهنمایی انسان و یا حتی سگ‌های راهنما برای راه رفتن و دویدن نخواهند داشت. این افراد برای استفاده از این سیستم ‌می‌بایست یک گوشی اندرویدی را به کمربند خود متصل کند.

در اینجا، اپلیکیشن Project Guideline با کمک دوربین گوشی، مسیر راهنمایی را که برای مسابقه تعیین شده، دنبال ‌می‌کند. اگر فرد، از مسیر تعیین‌شده خارج شود، پیام‌هایی صوتی از طریق هدفونی که داخل گوش فرد کم‌بینا یا نابینا قرار گرفته، برای وی ارسال ‌می‌شود. جالب اینجاست که اگر کاربر بیش از حد، مسیر خود را به سمت چپ منحرف کند، صدایی که از طریق هدفون به گوش چپ وی ‌می‌رسد، بلندتر خواهد بود و یا برعکس. استفاده از این اپلیکیشن نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.

گوگل این سیستم را با کمک توماس پانِک، مدیعرامل شرکت Guiding Eyes طراحی کرده تا نابینایان و آن‌هایی که از ضعف در بینایی رنج ‌می‌برند، بتوانند از آن بهره ببرند. این شرکت در طی سال‌های اخیر، چندین دستگاه و قابلیت را برای کمک به این قبیل افراد طراحی و عرضه کرده است.

این احتمال وجود دارد که در آینده بتوان از طریق فرامین صوتی که با کمک نقشه گوگل مپس ارائه ‌می‌شود، به کم‌بینایان و نابینایان کمک کرد تا بتوانند بدون مشکل و نیاز به کمک در شهرها راه بروند.

هوش مصنوعی گوگل به کم‌بینایان برای دویدن کمک ‌می‌کند

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫1,123 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا