آمازوناپل

سرقت ۵۹۰ هزار دلار آیفون از انبار آمازون در مادرید

پلیس ملی اسپانیا از دستگیری ۵ کارمند شاغل در یکی از انبارهای آمازون در شهر مادرید خبر داد که گوشی‌های آیفون را برای همدستان خود که هرگز پولی را برای آن پرداخت نکرده بودند، ارسال می‌کردند. طبق گزارش منتشر شده، در صورت اثبات جرم، این ۵ نفر چندین نسخه گوشی آیفون به ارزش تقریبی ۶۰۰ هزار دلار را از انبار آمازون سرقت کرده‌اند.

روش کار این گروه نیز بدین صورت بود که ابتدا یکی از همدستان کارگران شاغل در انبار، یک محصول ارزان‌قیمت اپل را در سایت آمازون سفارش می‌داد و سپس این افراد، یکی گوشی آیفون را نیز در کنار محصول خریداری‌شده به سبد خرید وی اضافه می‌کردند.

شرکت آمازون اما در بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که وزن محصول سفارش داده شده با آنچه برای برخی از خریداران ارسال می‌شود، همخوانی ندارد. از این رو، دوربین‌های مخفی را در انبار خود نصب کرد و توانست شواهد و مدارک کافی برای دستگیری افراد دخیل در این سرقت را جمع‌آوری کند و به پلیس اسپانیا تحویل دهد.

طبق برآوردهای آمازون ، حدود ۵۰۰ هزار یورو معادل ۵۹۰ هزار دلار در قالب گوشی‌های آیفون توسط این گروه به سرقت رفت. گفته می‌شود که در زمان دستگیری، ۱۰ گوشی آیفون در اختیار این افراد بود. هنوز دادگاهی برای این گروه تشکیل نشده و سرقت آن‌ها با تایید رسمی‌همراه نشده است.

این برای اولین بار نیست که کارگران شرکت آمازون به جرم سرقت محصولات اپل دستگیری می‌شوند. در سال ۲۰۱۹ نیز، پلیس ایالت دلاور آمریکا از دستگیری گروهی از کارگران آمازون خبر داد که چندین دستگاه ساعت اپل واچ را به ارزش ۱۰۰ هزار دلار سرقت کرده بودند.

منبع
Cultofmac

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا