اپل

5 ویژگی که جای خالی آن‌ها در آیفون ۱۲ احساس می‌شود

آیفون ۱۲ چندی پیش به بازار گوشی‌های هوشمند وارد شد و توانست خود را به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین محصولات بازار به جهانیان معرفی کند.

این محصول از قابلیت‌های به‌روزی همچون پشتیبانی از فناوری ۵G بهره می‌برد و به ویژگی‌هایی همچون شارژرهای مگ‌سیف و پردازنده‌ای قدرتمند مجهز شده است. اما اگر این گوشی به چند ویژگی دیگر مجهز بود، می‌توانست به یک محصول ایده‌ال و تمام‌عیار تبدیل شود. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به این موارد.

حافظه قابل ارتقا

اپل هرگز به کاربران گوشی‌های آیفون اجازه و امکان استفاده از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی را نمی‌دهد. حتی این قابلیت در جدیدترین گوشی این شرکت یعنی آیفون ۱۲ نیز مجود ندارد. اگرچه شاید برای برخی از کاربران، عدم پشتیبانی از کارت حافظه مهم نباشد، اما بسیاری از کاربران قبل از خرید گوشی‌های آیفون، ابتدا به میزان حافظه مورد انتظار از این گوشی فکر می‌کنند و سپس دست به انتخاب می‌زنند.

5 ویژگی که جای خالی آن‌ها در آیفون 12 احساس می‌شود

اما ممکن است توان پرداخت هزینه اضافی برای خرید نسخه‌های مجهز به حافظه بیشتر را نداشته باشند. در حال حاضر، مدل ۶۴ گیگابایتی آیفون ۱۲ با قیمت ۸۲۹ دلار و مدل ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۹۷۹ دلار عرضه می‌شود. سال‌هاست که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند از کارت‌های حافظه SD برای ارتقای فضای ذخیره‌سازی دستگاه خود استفاده کنند.

حسگر اثر انگشت

اپل چند سال قبل، حسگر اثر انگشت و دکمه هوم را از گوشی‌های آیفون خود حذف و فیس آیدی را جایگزین آن کرد که می‌تواند از طریق قابلیت تشخیص چهره، قفل دستگاه را باز کند. در اغلب مواقع، فیس آیدی کار خود را به درستی انجام می‌دهد اما شیوع ویروس کرونا، همه چیز را برهم زد.

با آغاز همه‌گیری کرونا در جهان، بسیاری از افراد از ماسک و شیلد برای جلوگیری از ابتلا به این ویروی روی صورت خود استفاده می‌کنند. این قضیه اکنون به یک رویه در میان کاربران تبدیل شده و کمتر کسی را می‌توان دید که از ماسک استفاده نکند.

5 ویژگی که جای خالی آن‌ها در آیفون 12 احساس می‌شود

اینجاست که عملکرد فیس آیدی در تشخیص چهره فرد در حالی که ماسک روی صورت وی قرار دارد، افت پیدا می‌کند و کاربر می‌بایست رمز عبور خود را وارد کند تا قفل دستگاه را باز کند. البته هدف این مقاله این نیست که اپل باید دوباره دکمه بزرگ هوم را به آیفون‌های خود برگرداند، بلکه می‌تواند همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار همانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا، وان پلاس نورد و غیره، حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر تعبیه کند.

نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر

تمامی‌مدل‌های آیفون ۱۲ امسال، به نمایشگری با نرخ رفرش ۶۰ هزتری مجهزند. در حالی که بسیاری از علاقه‌مندان منتظر اعلام عدد ۱۲۰ برای نرخ رفرش نمایشگر این گوشی‌ها بودند، اپل عدد ۶۰ را اعلام و طرفداران برند خود را ناامید کرد.

نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی نمایشگر می‌توانست تجربه به اصطلاح روان‌تری از کار با صفحه نمایش گوشی را برای کاربران به ارمغان آورد و جابجایی میان صفحات مختلف، با یکنواختی خاصی انجام می‌شود. این ویژگی اخیرا در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار اندرویدی مشاهده می‌شود و رضایت بالایی را از سوی کاربران به دنبال داشته است.

5 ویژگی که جای خالی آن‌ها در آیفون 12 احساس می‌شود

البته شاید دلیل انتخاب نرخ رفرش ۶۰ هرتزی، تلاش اپل برای افزایش طول عمر باتری گوشی‌های آیفون ۱۲ بوده است. اما ممکن است برای بسیاری از کاربران، فدا کردن این ویژگی صرفا برای افزایش طول عمر باتری، پذیرفتنی نباشد و کیفیت بالای کار با نمایشگر برایشان مهم‌تر از چیزی مثل افزایش طول عمر باتری باشد.

لنز تله‌فوتو

اگرچه آیفون ۱۲ می‌تواند تصاویر بسیار باکیفیتی را با لنزهای واید و سوپرواید خود ثبت کند اما لنز تله‌فوتوی این دوربین از قابلیت زوم بی‌بهره است. قابلیتی که در آیفون ۱۲ پرو و آیفون۱۲ پرو مکس و همچنین آیفون ۱۱ پرو مشاهده می‌شود و متاسفانه در آیفون ۱۲ حذف شده است. این ویژگی می‌توانست برای آن‌هایی از طرفداران عکاسی موبایلی هستند، بسیار کاربردی باشد.

5 ویژگی که جای خالی آن‌ها در آیفون 12 احساس می‌شود

فرمت ProRaw

اپل اخیرا از فرمتی جدید تحت عنوان  ProRaw خبر داد و اعلام کرد که این فرمت از قابلیت‌های محاسباتی عکاسی دوربین برای ثبت عکس‌هایی متفاوت کمک می‌گیرد و گزینه‌های ویرایش تصاویر بیشتر و پیشرفته‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما متاسفانه، این ویژگی صرفا برای آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس عرضه شده و کاربران آیفون ۱۲ از آن بی‌بهره خواهند بود. اگر اپل می‌توانست این ویژگی را به آیفون ۱۲ خود نیز اضافه کند، بی‌تردید خریداران بیشتری به انتخاب آیفون  ۱۲ ترغیب می‌شدند.

5 ویژگی که جای خالی آن‌ها در آیفون 12 احساس می‌شود

 

منبع
CNET

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا