سامسونگ

آیا گلکسی اس21 اولترا به قلم S Pen مجهز می‌شود؟

هرچه به آغاز سال جدید میلادی نزدیک‌تر می‌شویم، اطلاعات جدیدی در خصوص نسل جدید گوشی‌های پرچمدار گلکسی سامسونگ که تحت عنوان گلکسی اس21 یا گلکسی اس30 معرفی خواهند شد، به بیرون درز می‌کند.

در همین رابطه اخیرا وب‌سایت Android Police اطلاعات تازه‌ای را از مدل اولترا گلکسی اس21 منتشر و ادعا کرده که این مدل از یک ویژگی متمایز نسبت به دیگر مدل‌های سری گلکسی اس بهره خواهد برد. این وب‌سایت نوشت که اگرچه اندازه نمایشگر مدل گلکسی اس21 اولترا با نمونه‌های قبلی تقریبا مساوی و برابر با 6.8 اینچ خواهد بود، اما در این گوشی از نمایشگر LTPO با قابلیت ذخیره انرژی باتری استفاده خواهد شد.

همچنین نمایشگر گلکسی اس21 اولترا از قلم S Pen پشتیبانی خواهد کرد و می‌تواند حداکثر روشنایی 1600 نیت را ارائه دهد. طبق گفته منبع این خبر، قلم S Pen به همراه این گوشی عرضه نخواهد شد و کاربران در صورت تمایل به استفاده از آن، می‌توانند این قلم هوشمند را در بازار خریداری کنند.

گفته می‌شود که هر دو مدل گلکسی اس21 و گلکسی اس21 اولترا به پردازنده جدید اسنپدراگون 875 مجهز خواهند بود که در برخی کشورها عرضه خواهند شد و مدل دوم این گوشی نیز مجهز به پردازنده اگزینوس 2100، در بازار سایر کشورها به فروش خواهد رسید.

هر دو پردازنده از لحاظ عملکرد و کارایی تقریبا برابر هستند و حتی برخی از منابع نیز مدعی شده‌اند که تراشه اگزینوس، بهتر از اسنپدراگون عمل خواهد کرد. سایر دوربین‌ها نیز در این مدل‌ها تغییری نخواهد کرد به طوری که از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتوی 64 مگاپیکسلی و سنسور اولتراواید 108 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

گفته می‌شود که این دوربین‌ها به زوم 3 و 10 برابری مجهز خواهند بود و سنسور تله‌فوتو نیز از 130 درصد پیکسل‌های بزرگ‌تری برخوردار خواهد بود. همچنین، هر دو مدل گلکسی به قابلیت فیلمبرداری 4K و با نرخ 60 فریم بر ثانیه و همچنین فیلمبرداری 8K با نرخ 30 فریم بر ثانیه مجهز خواهند بود.

از دیگر ویژگی‌های جدید در گلکسی اس21 اولترا، پشتیبانی از وای فای 6E است که دوبرابر سریع‌تر از نسخه قبل عمل می‌کند. قابلیت دیگر، امکان فیلمبرداری همزمان از دوربین‌های پشتی و جلویی دستگاه است. گفته می‌شود که سامسونگ در ساخت بدنه گلکسی اس21 از پلاستیک باکیفیت (یا ترکیبی از شیشه و پلاستیک) و در گلکسی اس21 اولترا از شیشه استفاده خواهد کرد.

البته هنوز مشخص نیست که چه میزان از این اطلاعات درست هستند و در نهایت به مدل‌های جدید گلکسی اس21 اضافه خواهند شد. اما اگر به واقعیت تبدیل می‌شوند، از جذابیت‌های مدل‌های گلکسی نوت کاسته خواهد شد و کاربران می‌توانند با خرید یک قلم S Pen به بسیاری از قابلیت‌های به کار رفته در مدل‌های نوت دست یابند.

 

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا