تکنولوژی

اسکوتر الکتریکی جدید بی‌ام‌و معرفی شد

شرکت بی‌ام‌و (BMW) سعی دارد تا خود را به عنوان یکی از پیشگامان تولید وسایل حمل‌ونقل الکتریکی در جهان معرفی کند. این شرکت اخیرا در راستای همین هدف، از مدل مفهومی ‌یک اسکوتر الکتریکی جدید به نام Motorrad Definition CE ۰۴ رونمایی کرد.

بی‌ام‌و هیچ اطلاعاتی را در خصوص مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه این محصول ارائه نداد، اما مدعی شد که با این دستاورد قصد داد تا بخش تولید اسکوترها و موتورسیکلت‌های الکتریکی را متحول کند. با این حال، طبق تصاویری که منتشر شده می‌توان گفت که Motorrad Definition CE ۰۴ از بدنه‌ای کشیده و با ارتفاعی کم بهره می‌برد و قسمت جلویی آن نیز به نسبت نیمه پشتی، از حجم و ارتفاع بیشتری برخوردار است.

تسلا مدل ۳ به عنوان اولین تاکسی زرد الکتریکی وارد نیویورک شد [/box]

اگرچه ظرفیت باتری این اسکوتر مشخص نشده، اما مهندسان بی‌ام‌و ان را در زیر بدنه محصول تعبیه کرده‌اند تا فضای بیشتری روی موتورسیکلت باز شود. همچنین فضایی نیز در زیر صندلی موتورسیکلت برای قرار دادن کلاه ایمنی سرنشین تعبیه شده است.

الکساندر باکان، مدیر بخش Motorrad بی‌ان‌و در این باره عنوان کرد: اسکوترهای الکتریکی برای خوشگذرانی و رانندگی در کوه‌ها و آب‌وهوایی خوب طراحی ن‌می‌شوند، بلکه وسایلی کاربردی هستند که برای مصارفی روزانه همچون رفتن به محل کار و یا رفتن به محل قرار برای دیدار با دوستان استفاده می‌شوند. در واقع، این وسایل الکتریکی برای کاربردهای متنوع روزانه در شهرها طراحی شده‌اند.

بی‌ام‌و در طی سال‌های اخیر، اقدامات گسترده‌ای را برای تولید انواع محصولات الکتریکی مجهر به دو چرخ انجام داده که از جمله آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت الکتریکی Motorrad Vision DC Roadster اشاره کرد که در سال گذشته معرفی شد.

اما مدل جدید این شرکت یعنی CE ۰۴ محصولی کاربردی‌تر بوده و مبتنی بر طراحی C Evolution این شرکت ساخته شده که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. شواهد نشان می‌دهد که بی‌ام‌و تمرکز ویژه‌ای را معطوف تولید و گسترش محصولات الکتریکی خود در این حوزه کرده به طوری که این شرکت در سال ۲۰۱۷ از محصولی به نام Motorrad Concept Link رونمایی کرد که نسخه ارتقایافته‌ای از اسکوتر C Evolution به شمار می‌رفت.

اسکوتر الکتریکی جدید بی‌ام‌و معرفی شد

با این حال، بی‌ام‌و در این بازار تنها نیست و رقبای زیادی را پیش روی خود می‌بیند. تا به امروز چندی مدل اسکوتر و موتورسیکلت الکتریکی مشابه با CE ۰۴ تولید شده و مدل‌های جدید دیگری نیز به زودی عرضه خواهند شد.

اسکوتر الکتریکی جدید بی‌ام‌و معرفی شد

از جمله شرکت‌های رقیب بی‌ام‌و می‌توان به شرکت NIU چین اشاره کرد که تاکنون محصولات متنوعی را عرضه کرده و طرفداران زیادی را نیز در سراسر جهان به خود جذب کرده است.

اسکوتر الکتریکی جدید بی‌ام‌و معرفی شد

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا