اپل

مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل با تراشه M1 رونمایی شد

اپل در جریان کنفرانس «One More Thing» از مک بوک ایر ۲۰۲۰ پرده برداشت.

محصولی که به پردازنده جدید اختصاصی اپل یعنی تراشه M۱ مجهز شده و عنوان اولین لپتاپ‌های مجهز به این تراشه جدید روانه بازار خواهد شد. اپل قیمت پایه مک بوک ایر جدید را برابر با ۹۹ دلار تعیین و اعلام کرده که از ۱۷ نوامبر عرضه آن آغاز خواهد شد.

مدل پایه مک بوک ایر جدید به تراشه گرافیکی هفت هسته‌ای، حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایتی مجهز شده است. مدل مجهز به گرافیک ۸ هسته‌ای، رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت پایه ۱۲۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

مدل پیشرفته این محصول نیز که از رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲ ترابایتی بهره می‌برد، با قیمت ۲۰۴۹ دلار عرضه خواهد شد. همانند نسخه قبلی متعلق به این خانواده، مک بوک ایر جدید نیز در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری عرضه می‌شود.

پردازنده M۱ این لپتاپ نیز شبیه به پردازنده A۱۴ است که در آیفون ۱۲ و آیپد ایر به کار رفته است. هر دو تراشه از معماری متفاوتی نسبت به تراشه‌های ساخت اینتل که در مدل‌های قبلی مک بوک به کار رفته‌اند، بهره می‌برند.

اپل اعلام کرد که تراشه M۱ به هشت هسته مجهز شده که چهار هسته آن برای عملکرد بالا و چهار هسته دیگر نیز برای کارایی بهتر طراحی شده‌اند. این شرکت همچنین مدعی شده که این تراشه بهترین عملکرد را از لحاظ مصرف انرژی در میان پردازنده‌های موجود دارد و می‌تواند طول عمر باتری بالاتری را نیز برای دستگاه به ارمغان آورد.

در خصوص طراحی این دستگاه نیز باید گفت که مک بوک ایر جدید از لحاظ ظاهری، شباهت زیادی به مک بوک ایر قبلی این شرکت دارد. به طوری که وزن آن به ۱.۲ کیلوگرم می‌رسد و ابعاد آن نیز با مدل قبلی برابری می‌کند.

اپل در بخش دیگری از مراسم رونمایی از این دستگاه مدعی شد که عملکرد مک بوک ایر جدید از ۹۸ درصد از لپتاپ‌های پی‌سی عرضه شده در سال گذشته، سریع‌تر است. همچنین در مقایسه با مک بوک ایر اوایل سال جاری میلادی نیز تا ۳.۵ برابر سریع‌تر عمل می‌کند.

به گفته اپل، باتری مک بوک ایر ۲۰۲۰ می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۱۵ ساعت انرژی مورد نیاز برای وب‌گردی و تا ۱۸ ساعت پخش مداوم ویدیو را  تامین کند که نشان‌دهنده افزایش۴ تا ۶ ساعته طول عمر این باتری نسبت به مدل قبلی این خانواده است.

همچنین در این دستگاه، هیچ فنی تعبیه نشده و سروصدای بسیار کمی‌را نیز در حین کار تولید می‌کند. از دیگر مشخصات مک بوک ایر جدید می‌توان به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی رتینا با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰، کیبورد جادویی با نور زمینه، رم قابل ارتقا تا ۱۶ گیگابایت، حافظه قابل ارتقا تا ۲ ترابایت، وای‌فای ۶، بلوتوث ۵ و تاچ آیدی اشاره کرد.

مک بوک ایر جدید اپل مجهز به تراشه M1 رونمایی شد

همانند مدل سال قبل، مک بوک ایر ۲۰۲۰ نیز به دوربین ۷۲۰۱p مجهز شده که به گفته اپل، قادر است به لطف قابلیت سیگنال تصویری تراشه M۱، کیفیت بهتری را ارائه دهد. اپل همجنین مدعی شده این قابلیت، منجر به حذف بیشتر نویز و ارتقای ویژگی تشخیص صورت خواهد شد و تعادل سفید بهتری را برای عکس‌ها به دنبال خواهد داشت.

مزیت اصلی سیستم‌های مبتنی بر معماری ARM، این است که می‌توانند کارایی بالا و طول عمر باتری بیشتری را به ارمغان آورند. می‌توانند اپلیکیشن‌های آیپد او اس و یا آی او س را روی مک او اس اجرا کنند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا