خودروخودرو الکتریکی

«بنتلی» تا سال 2030 به تولید خودروهایی با موتورهای احتراق داخلی پایان می‌دهد

شرکت خودروسازی بنتلی اخیرا از اتخاذ تصمیمی‌بزرگ برای آینده خود خبر داد و اعلام کرد که تا سال 2030، به خط تولید خودروهای مجهز به موتورهای با احتراق داخلی خود پایان خواهد داد.

به گفته بنتلی، این اقدام در دو مرحله صورت خواهد گرفت به طوری که در ابتدا، خودروهای این شرکت به موتورهای الکتریکی مجهز خواهند شد و در گام دوم، موتورهای احتراق داخلی از دل تمامی ‌مدل‌های این شرکت حذف خواهد شد.

بنتلی اعلام کرد که تا سال 2030، تمامی‌محصولات این شرکت با موتورهای الکتریکی روانه بازار خواهند شد و دیگر خبری از پیشرانه‌های W-12، V8 یا توربو نخواهد بود. در واقع، چند سالی است که بنتلی همانند دیگر خودروسازان بزرگ دنیا، به تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی روی آورده است.

این شرکت درسال نیز محصولی مفهومی‌به نام EXP 100 GT را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد که از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد. اما جدیدترین محصول این شرکت تحت عنوان 2020 Bentayga Hybrid است که از سیستم پلاگین هیبریدی پورشه کاین E-Hybrid بهره می‌برد.

این شرکت اعلام کرد که تا سال 2023، نسخه‌ای هیبریدی از تمامی‌خودروهای خود را عرضه خواهد کرد و تا سال 2025 نیز تولید خودروهای تمام الکتریکی در دستور کار قرار خواهد گرفت. و بالاخره تا سال 2030 نیز دیگر خبری از به کارگیری موتورهای احتراق داخلی در محصولات این شرکت نخواهد بود.

به نظر می‌رسد که ظرف چند ماه آتی، شاهد عرضه دو مدل خودروی پلاگین هیبریدی از سوی بنتلی باشیم که طبق گزارش برخی منابع خبری، احتمالا تحت عنوان Flying Spur و Continental GT معرفی خواهد شد. البته هنوز بنتلی واکنشی را در این خصوص نشان نداده است.

گفته می‌شود که اولین محصول تمام الکتریکی بنتلی تا سال 2025 عرضه خواهد شد و احتمالا به پلتفرم خودروهای الکتریکی لوکس فولکس واگن یعنی Premium Platform Eclectic مجهز خواهد بود. البته زمان دقیق عرضه این خودرو بستگی به مهیا بودن این پلتفرم جدید برای استفاده در محصولات بنتلی خواهد داشت.

منبع
Motortrend

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا