بازیتکنولوژی

نحوه انتقال بازی‌های پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵

گیمرها در این روزها بی‌صبرانه در انتظار ورود پلی استیشن ۵ به بازار هستند. کنسولی که قرار است در روز ۲۲ آبان‌ماه عرضه شود.

تاکنون اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات و قابلیت‌های این کنسول منتشر شده که از جمله آن‌ها می‌توان به پشتیبانی کنسول جدید از بازی‌های کنسول قبلی و قابلیت انتقال اطلاعات از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ اشاره کرد.

اما اخیرا کانال پلی استیشن در یوتیوب، ویدیویی را منتشر و اطلاعاتی را در خصوص نحوه انتقال اطلاعات از پلی استیشن ۴ به پلی استیشن ۵ ارائه کرده است.

در این ویدیو روش‌های مختلف انتقال اطلاعات از طریق وای فای، حافظه و یا قرار دادن دیسک پلی استیشن ۴ در پلی استیشن ۵ برای کاربران توضیح داده شده است. با این حال، سونی و تیم پلی استیشن به کاربران توصیه می‌کنند تا بازی‌های پلی استیشن ۴ را روی یک حافظه ذخیره‌سازی اکسترنال نگهداری کنند تا فضای بیشتری برای بازی‌های پلی استیشن ۵ ایجاد شود.

و اما در خصوص راهکارهای انتقال اطلاعات که در این ویدیو به آن‌ها اشاره شده است:

از طریق Data Transfer

  • ابتدا نرم‌افزار سیستم (System Software) کنسول پلی استیشن ۴ را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید
  • وارد همان اکانتی شوید که از آن برای پلی استیشن ۵ نیز استفاده می‌کنید
  • در گام بعدی، به همان شبکه‌ای وصل شوید که کنسول پلی استیشن ۵ نیز به آن متصل است
  • همچنین می‌توانید از طریق کابل اترنت نیز میان دو دستگاه را برقرار کنید تا مدت زمان انتظار برای جابجایی فایل‌ها از طریق وای فای را کاهش دهید
  • بعد از برقراری ارتباط میان دو کنسول، دستورالعمل انتقال اطلاعات را در کنسول پلی استیشن ۵ دنبال کنید تا جابجایی اطلاعات انجام شود

روش‌های دیگری نیز برای انتقال بازی‌های وجود دارد. اگر بازی‌های پلی استیشن ۴ خود را روی دیسک‌ها نگهداری می‌کنید، می‌توانید از طریق قرار دادن آن در ورودی دیسک پلی استیشن ۵، آن را نصب کنید

همچنین آن دسته از کاربرانی هم که بازی‌هایشان را روی‌هارد اکسترنال ذخیره می‌کنند، نیز می‌توانند با اتصال این‌هارد به پلی استیشن ۵، بازی‌ها را جابجا کنند.

و بالاخره آن‌هایی که بازی‌های پلی استیشن ۴ را در فروشگاه بازی پلی استیشن خریداری کرده‌اند، می‌بایست ابتدا طریق کنسول پلی استیشن ۵ به اکانت خود وارد شوند و سپس از طریق Game Library یا Playstation Store، بازی‌ها را دانلود کنند.

در این ویدیو همچنین به کاربران توصیه شده تا Safe Data خود را نیز به کنسول جدید منتقل کنند. این کار را می‌توان از طریق قابلیت Transfer Data یا Playstation plus انجام داد. همچنین می‌توان از طریق یک فلش USB نیز این اطلاعات را بین دو کنسول جابجا کرد.

همانطور که اشاره شد، عرضه پلی استیشن ۵ تا دو روز دیگر و با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه تمام دیجیتال و ۴۹۹ دلار برای نسخه مجهز به دیسک درایو آغاز خواهد شد.

 

منبع
Comicbook

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا