بازیتکنولوژی

همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با نیروی انتظامی

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و ناجا برای حمایت از تولید بازی و ارائه تسهیلات نظام وظیفه به بازی‌سازان تفاهم نامه‌ای را امضاء کردند.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده است که با همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی به منظور ترویج و تقویت بازی‌های ویدئویی دارای مضامین فرهنگی مناسب در راستای گسترش رویکردهای پیشگیرانه نسبت به جرائم عمومی و تقویت هم‌افزایی در مدیریت بازی‌های ویدئویی تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

براساس این تفاهم‌نامه که هم‌زمان با هفته نیروی انتظامی به امضای سردار نوریان، معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی و سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای رسید، همچنین این دو نهاد همکاری‌های مشترکی را به منظور ایجاد هماهنگی ملی برای کنترل بازار بازی‌های غیرمجاز در جهت توسعه امنیت اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه بازی‌های ویدئویی با یکدیگر خواهند داشت.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه سید صادق پژمان، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به نقش مهم نیروی انتظامی در حوزه بازی‌های ویدئویی با توجه به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در خصوص «سیاست‌های حاکم بر برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای» بر لزوم هماهنگی میان این دو نهاد برای ترویج و تقویت بازی‌های ویدئویی تاکید کرد.

او همچنین با تاکید بر هماهنگی و همکاری میان بنیاد و ناجا در خصوص نظارت بر عملکرد بازی‌سراها و گیم‌نت‌ها با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی افزود: «نیروی انتظامی با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان متولی اصلی صنعت بازی در کشور می‌تواند در انجام امور نظارتی و پالایش فروشگاه‌ها و مراکز عرضه بازی‌های ویدئویی غیرمجاز همکاری و مشارکت داشته باشد.»

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین در این نشست با تصریح بر لزوم همکاری و مشارکت میان بنیاد و پلیس فرودگاه و پلیس مرزبانی در خصوص کنترل واردات بازی‌های قاچاق، از آمادگی بنیاد برای انتشار و توزیع دیجیتالی بازی‌های ویدئویی مرتبط با حوزه نظم و امنیت عمومی نیز خبر داد.

سید صادق پژمان با اشاره به آمار ۳۲ میلیون بازیکن ایرانی که به طور متوسط ۹۳ دقیقه در روز بازی می‌کنند، تصریح کرد: «با فرهنگ‌سازی مناسب می‌شود از این ظرفیت در راستای کمک به تسهیل انجام ماموریت‌های پلیسی در سراسر کشور و برگزاری پویش‌های مشترک از طریق بازی‌های پرطرفدار موبایلی استفاده کرد».
وی همچنین گفت: «بنیاد برای بهره‌برداری از امتیاز کسرخدمت برای مشمولین تولیدکننده بازی‌های ویدئویی مورد نیاز پلیس آمادگی همکاری و هماهنگی‌های لازم را دارد».

سردار نوریان، معاون اجتماعی و سخنگوی نیروی انتظامی نیز در مراسم امضاء این تفاهم‌نامه از فراهم بودن شرایط و زمینه همکاری‌های مشترک میان این دو نهاد در آینده خبر داد و گفت: «امضاء این تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آغازی بر فعالیت‌های مشترک میان این دو نهاد در آینده نزدیک خواهد بود»

معاون اجتماعی ناجا همچنین یادآور شد: «امروزه بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک رسانه پرطرفدار، مخاطبان زیادی دارند؛ بنابراین می‌توان مفاهیم و مضامین فرهنگی مناسب در راستای اشاعه سبک زندگی و هویت اسلامی و ایرانی را از طریق بازی ترویج داد».

سردار نوریان همچنین با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بازی‌سازها برای پیشبرد اهداف و ماموریت‌های ناجا به منظور پیشگیری از جرائم عمومی و تقویت هم‌افزایی در مدیریت بازی‌های ویدئویی، افزود: «تولید محتوا در زمینه رانندگی و فرهنگ ترافیک، حفظ و نگهداری از اموال و دارایی‌ها، مهارت کنترل خشم، پیشگیری از اعتیاد، حمایت از مصرف کالای داخلی، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی و ترویج فرهنگ ایثارگری از جمله موضوعاتی است که می‌تواند مورد توجه بازی‌سازان قرار بگیرد».

بخشی از مراسم امضاء این تفاهم‌نامه نیز به بازی «گشت پلیس ۲» به عنوان بازی منتخب ژانر مسابقه‌ای در هشتمین جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران و بهترین بازی کافه بازار از نگاه مخاطبان در سال ۹۸ اختصاص پیدا کرد. مجتبی رشوند، مدیر ناجی هنر با ارائه گزارشی از آمار نصب بازی گشت پلیس ۲ ساخته استودیو «هنر نور و حرکت» از آمادگی ناجی هنر برای تولید بازی‌های ویدئویی با موضوعات پلیسی و در ژانر اکشن با همکاری بنیاد خبر داد. استودیو «هنر نور و حرکت» به عنوان سازنده بازی گشت پلیس ۲، دارای رتبه ققنوس در ساختار حمایتی همگرا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است و بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شد که بنیاد همکاری مشترکی را با ناجا در خصوص تهیه گزارش آماری و تحلیلی از این بازی انجام دهد.

همکاری و مشارکت برای برگزاری دوره‌های بازی‌سازی برای کارکنان ناجا با اعطای گواهینامه معتبر توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مشارکت در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مرتبط با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه نظم و امنیت عمومی از دیگر محورهای همکاری و فعالیت مشترک میان ناجا و بنیاد بر اساس این تفاهم‌نامه خواهد بود.

منبع
YJC

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا