تکنولوژی

دوچرخه الکتریکی ‌هارلی-دیویدسون Serial 1 رونمایی شد

تقریبا یک سالی از انتشار خبرهایی مربوط به پروژه ساخت دوچرخه ‌های الکتریکی شرکت‌ هارلی-دیویدسون (Harley-Davidson) می‌گذرد تا این که ساعاتی پیش، این شرکت رسما از دوچرخه الکتریکی جدید خود به نام Serial 1  رونمایی شد.

محصول جدید مهندسان‌ هارلی-دیویدسون از زیبایی چشم‌نواز و ظاهری مدرن بهره می‌برد و طبق گفته این شرکت، عرضه آن از ماه مارس سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. عزم جدی ‌هارلی-دیویدسون برای حضوری فعال وگسترده در این بازار به حدی است که این شرکت اخیرا تولید دوچرخه‌های الکتریکی خود در قالب شرکتی جداگانه تحت عنوان Serial 1 Cycle دنبال می‌کند.

انتخاب نام Serial 1 برای نسل جدید دوچرخه‌های الکتریکی این شرکت، اقدامی‌هوشمندانه از سوی ‌هارلی-دیویدسون به شمار می‌رود تا محصول نوستالژیک خود را باری دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد. این شرکت در سال 1903، محصولی را با نام Serial Number One معرفی و عرضه کرد. این دوچرخه از تایرهای سفید، زین و دسته چرمی‌و همچنین بدنه‌ای با رنگ مشکی بهره می‌برد.

به گفته‌ هارلی-دیویدسون، در شرکت جدید Serial 1 Cycle، گروهی از افراد متخصص و مجرب در زمینه تولید موتورسیکلت و دوچرخه فعالیت دارند و اکنون تمرکز خود را روی ساخت محصولات الکتریکی معطوف کرده‌اند.

این شرکت هنوز جزییاتی را در خصوص مشخصات دوچرخه الکتریکی جدید خود یعنی Serial 1 ارائه نداده، اما با توجه به تصاویر منتشر شده می‌توان حدس زد که باتری این دوچرخه به صورت یکپارچه، روی بدنه تعبیه و از موتوری mid-drive در آن استفاده شده است.

همچنین، چراغ‌های جلو و عقب نیز روی فریم سوار شده‌اند و در طراحی قسمت‌هایی  از بدنه دوچرخه نیز از چرم استفاده شده است. اما با نگاهی به تصاویر می‌توان گفت که این دوچرخه الکتریکی، جزو هیچ کدام از سه محصولی نیست که این شرکت از مدل مفهومی‌آن‌ها در جریان نمایشگاه موتورسیکلت EICMA میلان ایتالیا رونمایی کرد.

این روزها به ولیل همه‌گیری ویروس کرونا، استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی در میان کاربران سراسر جهان بویژه آمریکایی‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است. در سال گذشته، بالغ بر 270 هزار دوچرخه الکتریکی که ساخت سایر کشورها بودند، به آمریکا وارد شدند.

با این حال، ‌هارلی-دیویدسون خود را در بازار می‌بیند که بزرگانی همچون Specialized، Trek و Giant در آن حضور دارند و شرکت‌های دیگری همانند X-Treme، Pedego و Rad Power Bikes نیز حضوری فعال را در این عرصه آغاز کرده‌اند.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا