تکنولوژی

موتورسیکلت الکتریکی آرک وکتور 2020 معرفی شد

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، شرکت آرک (Arc) از مدل 2020 موتورسیکلت الکتریکی خود تحت عنوان «آرک وکتور» پرده برداشت.

این موتوروسیکلت الکتریکی پیشرفته برای اولین بار در جریان نمایشگاه موتورسیکلت EICMA شهر میلان در سال 2018 معرفی شد. اما بروز مشکلات مالی برای آرک سبب شد تا این شرکت در سال 2019، با بحران ورشکستگی دست‌وپنجه نرم کند.

اما طولی نکشید که مارک ترومن، بنیانگذار و طراح برجسته موتورسیکلت، با خرید آرک خون تازه‌ای را به رگ‌های این شرکت تزریق کرد. وی در اولین گام، مدل 2020 آرک وکتور را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد. موتورسیکلتی که با قیمت نسبتا بالای 117 هزار دلار روانه بازار خواهد شد.

گفته می‌شود که در آرک وکتور جدید می‌توان روح موتورسیکلت یاماها MT-07 و استخوان‌بندی موتورسیکلت الکتریکی دوکاتی را مشاهده کرد. همچنین طراحی آرک وکتور بی ‌شباهت با طراحی محصولات تولیدی جگوار نیست.

در ساخت بدنه این موتورسیکلت پیشرفته از فیبر کربن استفاده که نمایی زیبا و وزنی کم را برای آن به ارمغان آورده است. آرک وکتور از موتوری با توان 127 اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند تا حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به حرکت درآید.

به گفته شرکت سازنده، این موتور الکتریکی می‌تواند ظرف مدت زمان تنها 3.2 ثانیه، سرعت خود را حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. مهندسان آرک از یک باتری 16.8 کیلووات ساعتی در این موتورسیکلت استفاده کردند که قادر است با یک بار شارژ، انرژی مورد نیاز برای پیمودن مسافتی معادل 436 کیلومتر را تامین کند.

موتورسیکلت الکتریکی آرک وکتور 2020 معرفی شد

به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، مدت زمان انتظار برای پر شدن شارژ باتری به 45 دقیقه کاهش یافته است. در این موتورسیکلت از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است. آرک به همراه این موتورسیکلت، لباس هوشمندی مجهز به فناوری‌های جدید را ارائه خواهد کرد که می‌تواند اطلاعات و پیام‌های هشدار را در سیستم HUD که در کلاه ایمنی راننده تعبیه شده، ارائه دهد.

موتورسیکلت الکتریکی آرک وکتور 2020 معرفی شد

اقدام اخیرا ترومن در احیای آرک، می‌تواند شانس دوباره‌ای به این شرکت بدهد تا باری دیگر خود را به عنوان برندی قابل اطمینان برای طرفداران محصولات الکتریکی معرفی کند. به گفته این شرکت، قرار است تنها 399 دستگاه از این موتورسیکلت الکتریکی تولید شود.

موتورسیکلت الکتریکی آرک وکتور 2020 معرفی شد

منبع
Electrek

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا