اسپیس ایکسفضا

عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای دانش‌آموزانی در ایالت تگزاس

اسپیس ایکس قصد دارد تا در اوایل سال آینده میلادی، خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود را در اختیار ۴۵ خانواده ساکن در منطقه‌ای در ایالت تگزاس قرار دهد تا دانش‌آموزان این منطقه بتوانند به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که در گام دوم و بعد از گذشت یک بازه زمانی مشخص، ۹۰ خانواده دیگر در این منطقه را نیز به جمع دریافت‌کنندگان اینترنت ماهواره‌ای خود اضافه خواهد کرد. این برای اولین بار است که ماهواره‌های شرکت اسپیس ایکس، خدمات اینترنت خود را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.

مقامات محلی شهر اودسا (Odessa) در تگزاس که این خدمات را دریافت خواهند کرد، اعلام کردند که این پروژه در ابتدا، خدمات اینترنتی را به صورت رایگان در اختیار ۴۵ خانواده قرار خواهد داد و بعد از توسعه ظرفیت‌های شبکه، ۹۰ خانواده دیگر نیز این خدمات را دریافت خواهند کرد.

موقعیت ایالت تگزاس در نوع خود جالب توجه است چراکه در حال حاضر، پروژه عرضه آزمایشی و محدود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک تنها در شمال آمریکا دنبال می‌شود چرا که ایلان ماسک پیشتر اعلام کرده بود که این اینترنت آزمایشی در شمال آمریکا و بخش‌های جنوبی کانادا قابل دسترسی خواهد بود. اما در این اقدام اخیر، اسپیس ایکس، اینترنت ماهواره‌ای خود را به بخش جنوبی ایالات متحده برده است.

هم اکنون بیش از ۷۰۰ ماهواره استارلینک در مدار زمین مستقر شده‌اند و قرار است در آینده نزدیک، این تعداد به ۱۲ هزار ماهواره برسد تا اسپیس ایکس بتواند پروژه عرضه اینترنت ماهواره‌ای خود را رسما آغاز کند. در ایالت واشنگتن، اینترنت استارلینک در اختیار ساکنین برخی روستاها، قبلیه‌های دورافتاده و ساکنین مناطق درگیر با آتش‌سوزی قرار گرفته است.

به گفته مقامات اودسا، این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد اما هنوز روز دقیقی برای آن اعلام نشده است. مجموعه هزینه‌های این پروژه برابر با ۳۰۰ هزار دلار عنوان شده که نی‌می‌از آن توسط یک گروه خیریه برای مدارس این منطقه تامین خواهد شد.

آغاز این پروژه می‌تواند راه را برای تست اینترنت ماهواره‌ای استارلینگ در دیگر ایالت‌های جنوبی آمریکا باز کند. اما فعلا حرفی در این رابطه از سوی اسپیس ایکس زده نشده است. مقامات شهر اودسا در این باره عنوان کردند که همه‌گیری ویروس کرونا، اهمیت دسترسی به اینترنت خانگی را برای دانش‌آموزان دوچندان کرده تا بتوانند از خانه، مباحث دروس خود را دنبال کنند.

 

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا