اپل

کالبدشکافی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو

با آغاز عرضه آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو، متخصصان iFixit این دو گوشی را زیر تیغ‌های خود بردند و مشاهده کردند که بخش‌های داخلی این دو گوشی بسیار شبیه و نزدیک به هم جاسازی شده‌اند.

طبق اطلاعات iFixit، نمایشگرهای این دو گوشی قابل تعویض هستند و از یک باتری ۱۰.۷۸ وات ساعتی نیز در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو استفاده شده است. بعد از برداشتن پوشش محافظ دوربین در آیفون ۱۲، مشاهده شد که یک بخش پلاستیکی در کنار دو دوربین تعبیه شده است. در حالی که در آیفون ۱۲ پرو، سنسور تله فوتو و سنسور لیدار در این قسمت جای گرفته است.

همچنین مهندسان iFixit از اشعه ایکس برای مشاهده بخش‌های داخلی این دو گوشی کمک گرفتند که مطابق با آنچه در تصویر می‌بینید، چیدمان فناوری شارژ وایرلس مگ‌سیف قابل رویت است. در تصویر اشعه ایکس آیفون ۱۲ پرو، یک مرز مشکی دورر گوشی مشاهده می‌شود که مربوط به فریم استیل این گوشی است.

این در حالی است که در آیفون ۱۲ که به فری‌می‌آلومینیومی‌مجهز شده، این مسئله مشاهده ن‌می‌شود. در خصوص تعمیرپذیری این دو گوشی نیز باید گفت که هر دو گوشی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو، امتیاز ۶ را از ۱۰ کسب کردند.

کالبدشکافی آیفون 12 و آیفون 12 پرو

اپل در سرهم بندی قطعات این دو گوشی بیشتر از پیچ استفاده کرده تا چسب، که همین موضوع کار را برای تعمیرکاران راحت‌تر می‌کند. از طرفی دیگر، قابلیت ضدآب بودن این گوشی ارتقا یافته که اگرچه کار را برای تعمیرکاران سخت کرده، اما آسیب‌های ناشی از نفوذ آب را به حداقل می‌رساند.

کالبدشکافی آیفون 12 و آیفون 12 پرو

با این حال، بزرگ‌ترین مشکل این دو گوشی استفاده از شیشه در قسمت جلویی و پشتی دستگاه است که به گفته iFixit، احتمال آسیب دیدن دستگاه بعد از سقوط و افتادن از دست را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا