گوگل

ویژگی جدید پیکسل ۵ که در مدل‌های قدیمی پیکسل هم وجود دارد

گوگل اخیرا در مراسم رونمایی از پیکسل ۵، از چند ویژگی جدید برای این گوشی سخن گفت و اعلام کرد که با این ویژگی‌ها، می‌توان تجربه متفاوتی از کار با گوشی‌های پیکسل را احساس کرد.

حال مشخص شده که یکی از بهترین ویژگی‌های پیکسل ۵  و پیکسل ۴.۵G که تحت عنوان پرتره لایت (Portrait Light) شناخته می‌شود، در گوشی‌های قبلی این شرکت حتی  در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال نیز قابل استفاده است.

قابلیت پرتره لایت به کاربران این امکان را می‌دهد تا میزان نور عکس‌های پرتره ثبت شده با دوربین را از طریق منابع نوری مجازی، کم و زیاد کنند تا به حد مطلوب برسد. این ویژگی تنها در حالت پرتره قابل استفاده نیست و در تمامی‌عکس‌هایی که در آن، یک انسان وجود داشته باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

در واقع، این ویژگی می‌تواند قابلیت‌های بیشتری را نسبت به این ویژگی در گوشی‌های اپل برای اعمال تغییرات در عکس‌های پرتره در اختیار کاربران گوشی‌های گوگل قرار دهد. اما به نظر می‌رسد که کاربران گوشی‌های قدی‌می‌پیکسل نیز می‌توانند در گوگل فوتوز به این قابلیت دسترسی داشته باشند.

اگرچه این خبر می‌تواند برای دارندگان مدل‌های سال‌های قبل پیکسل، خوشایند باشد اما ممکن است بسیاری از خریداران پیکسل ۵ را از خرید منصرف کند چرا که چنین ویژگی برجسته‌ای را می‌توان در مدل‌های قدی‌می‌نیز مشاهده کرد.

با این حال، پیکسل ۵ از قابلیت‌های بارز دیگری نیز به استثنای پرتره لایت بهره می‌برد که این گوشی را یک سروگردن بالاتر از مدل‌های پیشین قرار می‌دهد. از جمله این موارد می‌توان به دوربین اولترا واید و مودم ۵G اشاره کرد.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا