اپل

با قابلیت‌های جدید در iMessages آشنا شوید

اپل، عرضه جدیدترین نسخه از پلتفرم گوشی‌های آیفون خود موسوم به آی او اس 14 از ماه سپتامبر آغاز و این امکان را برای کاربران فراهم کرد تا تغییرات زیادی را در هوم اسکرین آیفون خود اعمال کنند.

در میان انبوه قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید آی او اس 14، ممکن است برخی از ویژگی‌های کوچک اما کاربردی از نگاه‌ها پنهان بماند و کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود. از جمله این موارد می‌توان به ویژگی‌های جدید Messages اشاره کرد.

اکنون در آی او اس 14، کاربران می‌تواند چت‌های خود را به روش‌های مختلف مدیریت کنند. کاربران گوشی‌های آیفون مجهز به این نسخه از آی او اس، قادرند مکالمات خود را در قسمت بالایی صفحه Messages، سنجاق یا همان پین کنند. این کار از طریق فشار دادن روی مکالمه و نگه داشتن انگشت برای چند لحظه (لانگ پرس) امکان‌پذیر است. البته با تکرار لانگ پرس می‌توان مکالمات را از حالت پین خارج کرد.

همچنین این امکان برای کاربران فراهم شده تا چت‌های گروهی  را با ایموجی‌ها یا تصاویر دلخواه، برچسب‌گذاری کنند. با این قابلیت می‌توان این چت‌های گروهی را از دیگر محتوای موجود در Messages، جدا کرد.

قابلیت دیگر، ایجاد یک thread از طریق ریپلای کردن به پیام یک کاربر در چت‌های گروه‌های است. در اینجا باید ابتدا نام کاربر را تایپ و سپس روی کارت مخاطب نمایش داده شده، تپ کرد. همچنین کاربران می‌توانند تعیین کنند که در صورت ریپلای کردن مستقیم دیگر کاربران به پیام‌هایشان، یک نوتیفیکیشن دریافت کنند.

این ویژگی از طریق مراجعه به بخش Settings، بعد از آن Messages، سپس Mentions و در نهایت فعال کردن قابلیت Notify me قابل دسترسی است.

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

‫1,738 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا