گوگل

اضافه شدن قابلیت پیدا کردن آهنگ در گوگل از طریق ادای ریتم موسیقی

حتما برای شما نیز پیش آمده که مدام یک آهن در ذهنتان تکرار ‌می‌شود اما ن‌می‌توانید نام و یا کلماتی از آن را به خاطر بیاورید.

اما خوشبختانه اخیرا شرکت گوگل قابلیتی جدیدی را ارائه کرده که به کاربر این امکان را ‌می‌دهد از طریق زمزمه کردن، خواندن آهنگ با سوت و یا ادا کردن ریتم موسیقی، آهنگ مدنظر خود را پیدا کند. در اینجا، گوگل با توجه به صوت ایجادشده توسط کاربر، آهنگ‌های نزدیک به آن را ارائه خواهد داد.

کاربران دستگاه‌های مجهز به پلتفرم آی او اس ‌می‌توانند اپلیکیشن Google خود را اجرا و یا ویجت Google Search را باز کنند. سپس روی آیکون میکروفون تپ کرده و عبارت «What’s this song» را بگویند یا روی Search a song botton کلیک کنند. سپس صوت آهنگ را بین 10 تا 15 ثانیه زمزمه کنند.

استفاده از این ویژگی در گوگل اسیستنت نیز بدین صورت است که کاربر باید عبارت Hey Google, What’s this song» را ادا و سپس ریتم آهنگ مدنظر را زمزمه کند یا سوت بزند. در این جا، ‌می‌توان متون مربوط به موسیقی‌های نزدیک ارائه‌شده را انتخاب کرد.

و اما در خصوص نحوه عملکرد این ویژگی باید گفت که طبق اعلام گوگل، در این قابلیت از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی استفاده شده که صدای ایجادشده توسط کاربر را اسکن کرده و با توجه به آن، آهنگ‌های شبیه به آن را پیشنهاد ‌می‌دهند.

گوگل اعلام کرد که دلیل ارائه این قابلیت، درخواست‌های متعدد کاربران برای پیدا کردن آهنگ‌هایی بود که نامشان را ن‌می‌دانستند. طبق اعلام این شرکت، ماهانه حدود 100 میلیون درخواست در این رابطه ارائه ‌می‌شد.

 

نوشته های مشابه

‫53 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا