اپل

نگاهی به کاستی های آیفون 12

هفته گذشته، اپل به انتظار چند ماهه طرفدارن برند خود پایان داد و رسما از نسل جدید گوشی‌های آیفون 12 رونمایی کرد. اما اپل اخیرا جزییات جدیدی خصوص مدل‌های آیفون 12 منتشر و تایید کرده که ممکن است این اطلاعت به مذاق خریداران این گوشی‌ها خوش نیاید.

در زمان رونمایی، اپل اعلام کرد که آیفون 12 مینی و آیفون 12 به ترتیب با قیمت‌های 699 و 799 دلار عرضه خواهند شد. اما حقیقت آن است که تنها در صورتی که کاربر، این دو گوشی را از یکی از دو شرکت مخابراتی ورایزن و ای‌تی‌اند‌تی خریداری کند، ‌می‌تواند همین قیمت را پرداخت کند. اما در غیر این صورت، ‌می‌بایست 729 دلار برای آیفون 12 مینی و 829 دلار برای آیفون 12 پرداخت کند.

همچنین هیج یک از این دو گوشی به ایرپاد (20 دلار) و شارژر دیوار یو‌اس‌بی-سی (20 دلار) مجهز نخواهند بود. این در حالی است که قیمت آیفون 11 برابر با ایرپاد و شارژر برابر با 699 دلار عنوان شد. بدین ترتیب، ‌می‌توان گفت که آیفون 12 حدود 170 دلار گران‌تر از مدل سال قبل است.

اپل همچنین قصد دارد تا قیمت آیفون 10آر و آیفون 11 را نیز با کاهش قیمتی 100 دلاری عرضه کند و به ترتیب با بهای 499 و 599 دلار به فروش برساند. اما اپل اعلام کرد که این گوشی‌ها نیز بدون شارژر دیوار و ایرپاد عرضه خواهند شد. این یعنی کاربر ‌می‌بایست 40 دلار اضافی برای خرید این دو محصول جانبی پرداخت کند.

اپل در مراسم خود اعلام کرد که آیفون 12، از فناوری 5G فوق سریع بهره ‌می‌برد. اما نکته اینجاست که بسیاری از خریداران ن‌می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. چراکه طبق اعلام اپل، آیفون‌های 12 مجهز به استاندارد mmWave (با سرعت 5G بالا) تنها در کشور آمریکا عرضه خواهند شد و کاربران سایر کشورها از آن بی‌بهره خواهند بود.

همانطور که ‌می‌دانید مودم‌های mmWave با قیمت بسیار بالایی عرضه ‌می‌شوند و به همین دلیل اپل در نهایت برای کم کردن قیمت تمام‌شده آیفون‌های جدید، برخی از قطعات جانبی را از این گوشی‌ها حذف کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های آیفون 12، احیای دوباره محصولات جانبی با برند مگ سیف است که در قالب شارژر، کیس و کیف عرضه ‌می‌شود. شارژرهای مگ سیف از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی ‌می‌کنند. استفاده از این فناوری سبب شده تا اپل این پیشرفت‌ها در استاندارد شارژ وایرلس Qi لحاظ نکند.

در حال حاضر، اگر کاربران آیفون 12 بخواهند از فناوری شارژ وایرلس سریع 15 واتی استفاده کنندف ‌می‌بایست شارژرهای مگ سیف را خریداری کنند.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا