تکنولوژی

کلیدواژه‌های پر جست‌وجوی کاربران بعد از فوت شجریان

مسریاب بلد اعلام کرده که با درگذشت محمدرضا شجریان جستجوی کلیدواژه‌هایی چون بهشت زهرا، بیمارستان جم و آرامگاه طوس در نقشه افزایش یافته است. طبق گزارش‌ بلد با انتشار خبر فوت استاد شجریان در روز پنجشنبه جست‌وجوی آدرس بیمارستان محل بستری در نقشه بلد ۱۱ برابر به نسبت روزهای عادی افزایش یافت.

«بیمارستان جم» به دومین عبارت جستجو شده در اپلیکیشن بلد تبدیل شد. همچنین بررسی اطلاعات نقشه «بلد» نشان می‌دهد که جست‌وجوی کلمه «بهشت زهرا» در روز پنج‌شنبه با ۵۵ درصد افزایش نسبت به پنجشنبه هفته قبل و ۳۳۴ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه همراه بوده است.

جست‌وجوی کلمه «بهشت زهرا» در روز پنج‌شنبه با ۵۵ درصد افزایش نسبت به پنجشنبه هفته قبل و ۳۳۴ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه همراه بوده است.

 

یکی از آمارهای جالب مسیریاب بلد این است که روز جمعه، عبارت «آرامگاه فردوسی» از روز جمعه، ۲۰ برابر بیشتر از روزهای قبل جست‌وجو شده است، و علت آن برگزاری مراسم خاکسپاری در مشهد بود که افراد زیادی از جمله خانواده و آشنایان و مردم به شهر توس برای حضور در این مراسم رهسپار این شهر بودند.

از زمان درگذشت استاد شجریان، جست‌وجوی نام ایشان روی نقشه بلد  ۵.۵ برابر بیشتر شده است.

محمدرضا شجریان استاد بزرگ ایرانی روز پنجشنبه در سن 80 سالگی درگذشت که خبر این موضوع  بسیاری از طرفدارانش را به شوک فرو برده و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و فضای جامعه داشته است. در دو روز گذشته طرفداران او برای ادای احترام راهی بهشت زهرای تهران شدند و برخی دیگر از روز گذشته مسیر آرامگاه فردوسی را برای خاکسپاری ایشان در پیش گرفتند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا