گوناگون

تعداد حمام های ترکی استانبول

استانبول حرف برای گفتن زیاد دارد. شما می توانید از آثار تاریخی که در این شهر وجود دارد دیدن کنید. می توانید به مراکز خریدی که در این شهر وجود دارد رفته و خریدهایی به یادماندنی انجام دهید. از دیگر مکان هایی که تجربه آن می تواند برای شما جالب و جذاب باشد، رفتن به حمام های ترکی است.

حمام های ترکی سنتی را تنها می توان در استانبول پیدا کرد. پیشینه این حمام ها به زمان های دور باز می گردد. در زمان های گذشته، پادشاهان رومی به استانبول می آمدند و از چشمه های طبیعی که در این شهر وجود دارد، استفاده می کردند. این چشمه ها همان حمام های ترکی هستند که مردم برای حمام کردن و استراحت به آن ها مراجعه می کردند.
یکی از بهترین فرصت هایی که می توان از آن برای بازدید از حمام های ترکی استانبول بهره برد، زمانی است که با تور استانبول lahzeakhar به این شهر سفر می کنید، از این رو در صورتی که قصد دارید تا به زودی به وسیله یکی از انواع تور استانبول از جمله تور استانبول lahzeakhar به این شهر سفر کنید، تا انتها با ما همراه باشید تا تعدادی از حمام های ترکی استانبول را به شما معرفی کنیم، تا در زمان سفر به این شهر بتوانید با بازدید از این حمام ها، لذت سفر خود به استانبول را دو چندان کنید.

تعداد حمام های ترکی استانبول

حمام ترکی چیست؟

چنانچه به استانبول سفر کرده باشید، حتما وصف حمام های ترکی که در این شهر وجود دارد را شنیده اید و یا شایدآن ها را نیز امتحان کرده باشید. حمام ترکی، اندکی به سونا شباهت دارد، اما در این حمام، بیشتر بر روی آب تمرکز می شود تا بخار! در حمام ترکی، همه تکنیک های استراحت و استحمام به کار برده می شوند تا فرد از این حمام نهایت لذت را ببرید.
حمام های ترکی با حمام های موجود در منازل، تفاوت هایی دارند. در حمام های ترکی افراد باید لباسی که مخصوص این حمام است را بر تن کرده و در طول مدتی که در حمام هستند نیز نبایدآن را از تن خارج کنند.

در مرحله بعد، فرد به یک اتاق گرم هدایت می شود که در آن بخار زیادی وجود دارد. در اثر عرق کردن، فرد عضلاتش شل شده و حسی پر از آرامش به او دست می دهد. برخی مواقع در این مرحله، توسط ماساژورهای حرفه ای، ماساژ ترکی نیز داده می شود.

در مرحله بعدی فرد با استفاده از صابون و لیف بدن خود را شستشو داده و به عنوان دیگر یک لایه برداری از پوست انجام می شود. در مرحله آخر هدایت شدن به اتاق خنک است. در این اتاق خنک، فرد می تواند چندین حوله دور خود بپیچد تا خنکی هوای موجود در فضا، بر بدنش تاثیر خاصی نداشته باشد و با خیالی راحت یک فنجان چای یا قهوه میل کند. یکی از موارد جالب توجه در مورد این حمام ها، آن است که حمام آقایان و خانم ها از یکدیگر جدا است.

تعداد حمام های ترکی استانبول

حمام ترکی استانبول

حمام های ترکی در استانبول از دوران عثمانی به یادگار مانده است و مردم علاوه بر استحمام برای فعالیت های دیگر مانند دورهمی و برگزاری برخی جلسات از آن استفاده می کردند. این حمام با داشتن ظاهر رنگارنگ، می تواند برای برخی بسیار جالب و جذاب باشد. معماری این حمام ها جالب، دیدنی و در نوع خود بسیار منحصر به فرد است.

شهر استانبول چه تعداد حمام ترکی دارد؟
در استانبول چندین حمام ترکی وجود دارد که هر یک از شهرت زیادی برخوردار هستند. دیدن این حمام ها از نزدیک خالی از لطف نیست و می تواند برای گردشگران و توریست ها بسیار جالب و جذاب به شمار رود. در ادامه قصد داریم چند مورد از حمام های ترکی که در استانبول قرار دارد را به شما معرفی کنیم.

حمام کیلیک علی پاشا
نکته ای که در حمام کیلیک علی پاشا بسیار مورد توجه است، سقف گنبدی شکل آن است. امکانات خوب و مناسبی در این حمام وجود دارد و تجربه حضور در این حمام می توانند برای اغلب افراد بسیار جالب باشد. این حمام یکی از معروف ترین حمام های ترکیه است و در سال 1580ساخته شده است. حمام کیلیک پاشا در کاراکوی، جنب مسجد کیلیک علی پاشا قرار دارد.

حمام آقا
حمام آقا به دست آقا محمد فاتح ساخته شده است. این حمام در زمان های گذشته برای استحمام خصوصی پادشاه و افراد بسیار نزدیک او مورد استفاده قرار داشته است. بعد از آنکه عثمانی ها به حکومت خود در این شهر پایان دادند، یک بانوی آمریکایی این حمام را خریداری کرده و در اختیار مردم قرار داد.

حمام خرم سلطان یا حمام ایا صوفیه
این حمام در قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است. یکی از اهدافی که برای ساخت این حمام ذکر شده است، اهداف مذهبی عنوان شده است. همسر سلطان سلیمان، ملکه خرم سلطان بوده است و برای اینکه مردم به صورت طیب و طاهر وارد مساجد شوند، دستور ساخت این حمام را در اطراف مسجد ایا صوفیه صادر کرد.
الگویی که برای ساخت حمام ایا صوفیه در نظر گرفته شده است با نگاهی به معماری حمام های اروپایی بوده است. این حمام جز یکی از گران ترین حمام های موجود در استانبول معرفی شده است. حمام ایا صوفیه در محله فاتح، میدان ایاصوفیه 2، محله جانکورتاران واقع شده است.

حمام جاغالوغلو
حمام جاغالوغلو بسیار زیباست و در سفر به استانبول به شما توصیه می کنیم حتما از این حمام بازدید کنید. این حمام در قرن 18 میلادی ساخته شده است. نکته ای که در مورد این حمام بسیار قابل توجه است معماری ترکی این بنا است. این حمام نیز جز حمام های گران قیمت استانبول به شمار می رود و در محله فاتح، خیابان حمام جاغالوغلو، محله عملدار واقع شده است.

حمام سلیمانیه
حمام سلیمانیه در سال 1557 ساخته شده است و یکی از قدیمی ترین حمام هایی است که می توان در استانبول سراغ آن را گرفت. در این حمام خدمات بسیار خوبی ارائه می شود و بازدید از آن می تواند تجربه ای شورانگیز باشد.  نکته جالب در مورد حمام سلیمانیه، آن است که بخش هایی از حمام برای استفاده خانواده ها طراحی شده است. استحمام و خدمات مرتبط با آن در این حمام می تواند حدود نود دقیقه طول بکشد.

حمام سوفولار
حمام سوفولار از دیگر حمام های قدیمی در استانبول است. این حمام ظاهر به روز و مدرنی ندارد و در منطقه ای واقع است که توریست های زیادی به آن مراجعه نمی کنند. در این حمام می توان به دور از شلوغی و در کنار مردمان صمیمی این منطقه ساعاتی را در آرامش سپری کرد. حمام سوفولار، در خیابان سوفولار، شماره 28، اسکندر پاشا قرار گرفته است.

حمام جاگالولگو
حمام جاگالوگلو در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است. هدف از ساخت این حمام در واقع تامین هزینه های مالی کتابخانه و مسجد ایاصوفیه است. قبل از اینکه این حمام ساخته شود یک کاخ در محل قبلی آن قرار داشت، اما این کاخ به دلیل آتش سوزی از بین رفت و حمام جاگالوگلو به جای آن ساخته شد. حمام جاگالوگلو در خیابان فاتح، خیابان حمام کاگالوگلو، محله المدار قرار گرفته است.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کرونا شده مثل دیوار چین و تحریم نفتی ایران هم مزید برعلت شده است -این روزها با بلیط های کذایی 10 میلیونی پرواز استانبول اگر پیدا شود اینگونه گزارش نویسی هیچ توجیهی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا