اپلچگونه

راهکاری ساده برای ارتقای امنیت آیفون

نسخه جدید آی او اس 14 به قابلیت‌های امنیتی و مرتبط با حفاظت از حریم شخصی متعددی مجهز شده که همگی در کنار هم می‌توانند به کاربران در مراقبت از گوشی آیفونشان و اطلاعات موجود در آن کمک کنند.

یکی از ابزارهای کاربردی در آی او اس 14 تحت عنوان منو پیشنهادهای امنیتی (Security Recommendations) شناخته می‌شود که می‌تواند در شناسایی پسوردهای ضعیف و یا قابل هک توسط افراد فرصت‌طلب کمک کند.

اینجاست که کاربر می‌تواند با تغییر این پسوردها، خیال خود را از عدم دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی خود راحت کند. این ابزار جدید که به عنوان بخشی از قابلیت مدیریت پسورد اپل یعنی iCloiud Keychain محسوب می‌شود، این امکان را به کاربر می‌دهد تا پسوردهای پیچیده را ایجاد کند و یا حتی قادر است در صورت تشخیص هک شدن کاربر، این موضوع را به وی اطلاع دهد.

این قابلیت مذکور چگونه کار می‌کند؟

در پاسخ باید گفت که بعد از بروزرسانی سیستم عامل خود به آی او اس 14، می‌بایست به بخش Settings، بعد از آن Password و در نهایت Security Recommendations بروید. در این قسمت، باید مطمئن شوید که تاگل مربوط به قابلیت تشخیص پسوردهای به خطر افتاده یا همان Detect Compromised Passwords فعال باشد. اگر اینچنین باشد، آیفون شما قادر خواهد بود به صورت خودکار پسوردهای شما را مورد بررسی قرار دهد.

راهکاری ساده برای ارتقای امنیتی گوشی های آیفون

اگر مشکلی در خصوص پسوردها وجود داشته باشد، اپل این پسوردهای آسیب‌پذیر را در قالب فهرستی تحت عنوان اولویت بالا یا همان High Priority به نمایش درمی‌آورد و سپس Other Recommendations را که شامل پیشنهادهاست، ارائه می‌دهد.

از جمله این پیشنهادها می‌توان به تغییر پسوردهای مشابه برای اکانت‌های مختلف اشاره کرد چراکه اگر هکر به این پسورد دسترسی یابد، ممکن است بخش زیادی از اطلاعات کاربر به سرقت برود. همچنین، پیشنهاد دیگر می‌تواند تغییر رمزهای عبور ساده و قابل حدس باشد که اغلب توسط کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد و راه را برای نفوذ هکرها باز می‌گذارد.

جیک مور، از پژوهشگران حوزه امنیتی سایبری و از مهندسان شرکت ESET در این باره می‌گوید قابلیت‌های مربوط به امنیت پسورد در آی او اس 14 به افراد کمک خواهد کرد تا از خطراتی که با آن مواجهند، مطلع شوند و با راهکارهایی ساده، امنیت اکانت‌های خود را ارتقا دهند.

منبع
Forbes

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آمالگام از ماکت فراری پوروسانگوئه با قیمت یک میلیارد تومان رونمایی کرد!
    آموزش های کاربردی برای مهارت بیشتر … – گروه ایده پردازان جوان – اخبار روز، سبک زندگی، سلامت، ورزش،آموزش های کاربردی برای مهارت بیشتر – فرهنگ و اندیشه، اقتصاد، جامعه

    رضا فیض آزاد به خاطر نقص فنی آسانسور در ساختمان اسنپ درگذشت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا