اپلگوگل

پردرآمدترین و محبوب ترین برنامه‌های اپ‌استور کدامند؟

مرکز تحقیقاتی Sensor Tower در تازه‌ترین گزارش خود نوشت که میزان درآمدهای اپل از اپ استور در سه ماهه سوم سال جاری میلادی با رشدی 31 درصدی همراه بود.

طبق این گزارش، درآمد اپ استور در فصل سوم امسال برابر با 19 میلیارد دلار عنوان شده، این در حالی است که اپل از اپ استور در مدت زمان مشابه سال گذشته، درآمد 14.5 میلیارد دلاری را به دست آورده بود. همچنین، درآمد گوگل پلی نیز با رشدی 33.8 درصدی همراه بود اما نتوانست همانند اپل استور عمل کند و تنها 10.3 میلیارد دلار برای آن ثبت شده است.

به گفته این مرکز، ماندن کاربران در خانه‌ها در پی همه‌گیری ویروس کرونا، اصلی‌ترین عامل افزایش درآمدهای این دو فروشگاه اپلیکیشن در سه ماهه اخیر بوده به طوری که کاربران سراسر جهان هزینه بیشتری را برای خرید اپلیکیشن‌ها صرف کردند.

در این گزارش آمده است: ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، میزان هزینه‌های کاربران در حوزه بازی‌های موبایلی در سه ماهه دوم به طور محسوسی افزایش داد و این روند در سه ماهه سوم نیز ادامه داشت. به نحوی که برای اپل استور و گوگل پلی، افزایش درآمد 26.7 درصدی و 20.9 میلیارد دلاری برای این حوزه در سه ماهه سوم ثبت شده است. بیش از نیمی‌از این درآمدها از سوی کاربران اپ استور بوده که این رقم حدود 12.4 میلیارد دلار عنوان شده و نشان‌دهنده رشدی 24 درصدی در مقایسه به سه ماهه سوم 2019 است. بازی‌ها در گوگل پلی نیز درآمد 8.5 میلیارد دلاری را برای این شرکت به ارمغان آوردند که رشدی 30.8 درصدی را تجربه کرد.

طبق اطلاعاتی که توسط Sensor Tower ارائه شده، اپلیکیشن تیک تاک در هر دو پلتفرم اپ استور و گوگل پلی، بیشترین درآمد را در میان اپلیکیشن‌های غیربازی به خود اختصاص داد. این در حالی است که تیک تاک فعلا در هند مسدود است و شاید هم این سرنوشت برای آن در کشور آمریکا نیز رقم بخورد. بر اساس این گزارش، میزان هزینه‌های کاربران تیک تاک در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، با رشدی 800 درصدی همراه بود. این برای دومین سه ماهه متوالی است که تیک تاک، عملکردی بهتر از سایر اپلیکیشن‌ها را ثبت می‌کند.

در ادامه فهرستی از اپلیکیشن‌های پردآمد در اپ استور را مشاهده می‌کنید:

  1. تیک تاک
  2. یوتیوب
  3. تنسینت ویدیو
  4. تیندر
  5. iQIYI
  6. نتفلیکس
  7. دیزنی پلاس
  8. یوکو
  9. پیکوما
  10. بیگو لایو

برخی از اپلیکشین‌های فوق، بیشتر در چین مورد استفاده قرار می‌گیرند ک شامل تنسنت ویدیو، iQIYI و یوکو می‌شوند. اپلیکیشن پیکوما نیز در ژاپن محبوب است و بیگو لایو نیز که یک اپلیکیشن استریم ویدیو است در میان کاربران سنگاپوری شناخته‌شده است.

در خصوص میزان دانلود نیز باید گفت که بازهم تیک تاک حرف اول را می‌زند و جالب آنکه، اپلیکیشن فیسبوک در میان 5 اپلیکیشن پردانلود مشاهده نمی‌شود. این اپلیکینش‌ها عبارتند از:

  1. تیک تاک
  2. زوم
  3. یوتیوب
  4. اینستاگرام
  5. واتساپ
  6. فیسبوک
  7. مسنجر
  8. جیمیل
  9. گوگل مپ
  10. نتفلیکس

منبع
9to5mac

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا