گوگل

پایان پشتیبانی گوگل از پلتفرم واقعیت مجازی Daydream

اگر جزو آن دسته از معدود کاربرانی هستید که همچنان از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل دی‌دریم (Daydream VR) استفاده می‌کنید، متاسفانه باید بگوییم که گوگل به این عمر این پلتفرم پایان داده است.

البته اگر هم چیزی از دی‌دریم نمی‌دانید، اصلا نگران نباشید چراکه چیز مهمی‌را از دست ندادید. با این حال، گزارش وب‌سایت Android Authority نشان می‌دهد که گوگل اخیرا با انتشار پیامی‌به تمامی‌کاربران دی‌دریم اعلام کرده که دیگر این نرم‌افزار توسط این شرکت پشتیبانی نمی‌شود.

در صفحه پشتیبانی وب‌سایت گوگل در این رابطه آمده است: شما همچنان به این سرویس دسترسی خواهید داشت، اما دیگر بروزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری را دریافت نخواهید کرد. اپلیکیشن DayDream VR نیز دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی‌شود و ممکن است در دستگاه‌های مجهز به اندروید 11 و نسخه‌های بعد آن، به خوبی اجرا نشود.

نظرات موجود در صفحه این پلتفرم در گوگل پلی استور نشان می‌دهد که کاربران  به سختی می‌توانند کروم را در دی‌دریم اجرا کنند. همچنین یکی از کاربران اعلام کرد که با بروزرسانی جدید اندروید 11 نیز سازگاری ندارد.

پلتفرم دی‌دریم برای اولین بار در سال 2016 میلادی معرفی و به همراه آن، هدست اختصاصی View نیز برای این پلتفرم روانه بازار شود. طولی نکشید که اپلیکیشن‌های متعددی برای این پلتفرم عرضه شدند، اما به تدریج، هیچ بروزرسانی برای این اپلیکیشن‌ها ارائه نشد و برخی نیز دیگر به پشتیبانی از دی‌دریم پایان دادند.

در واقع، گوگل از ماه‌ها پیش، متوجه تنهایی پلتفرم دی‌دریم شده بود که در نهایت، تصمیم به پایان پشتیبانی از این پلتفرم گرفت.

منبع
Androidpolice

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا