تکنولوژی

ربات جدید تویوتا که از سقف آویزان است

محققان موسسه تحقیقات تویوتا موفق به طراحی ربات جدیدی شده‌اند که برخلاف بسیاری از ربات‌های مرسوم که روی زمین راه ‌می‌روند، این دستاورد ‌می‌تواند روی سقف خانه حرکت کند.

این روزها، ربات‌ها به بخشی جدایی‌ ناپذیری از دنیای ما انسان‌ها تبدیل شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک، ردپای این دستاورد را ‌می‌توان در تما‌می‌خانه‌ها مشاهده کرد. بسیاری از این ربات‌ها به چرخ‌ها و یا پاهایی مجهزند که امکان راه رفتن و حرکت را برایشان فراهم ‌می‌کند و ‌می‌توانند کارهای مختلفی را در محیط‌های سربسته همانند خانه‌ها انجام دهند.

اما اخیرا محققان موسسه تحقیقات تویوتا دست به ابتکاری جدید زدند و رباتی را طراحی کرده‌اند که بی‌شباهت با ربات GLasDOS نیست و روی سقف تعبیه ‌می‌شود. این قابلیت ‌می‌تواند برای آن‌هایی که همواره از دست‌وپا گیر بودن ربات‌های در خانه‌ها گله ‌می‌کنند، قابل توجه باشد.

همانطور که در تصاویر مشاهده ‌می‌کنند، محققان تویوتا مسیرهایی را برای حرکت این ربات روی سقف یک خانه طراحی کرده‌اند که امکان جابجایی ربات به مناطق مختلف را برای آن فراهم ‌می‌کند. برای آموزش به این ربات به منظور انجام دادن کارهای مختلف، از فناوری واقعیت مجازی استفاده ‌می‌شود و ‌می‌توان از طریق یک کنترلر شش محوره، این آموزش‌ها را به این ربات ارائه داد.

بازوهای این ربات به چند شکل طراحی شده‌اند که امکان انجام کارهایی همچون شستن ظروف، برداشتن اجسام و یا خشک کردن اشیا را برای آن فراهم ‌می‌کند. همچنین ‌می‌تواند وسایل حساسی همانند مانیتور تلویزیون را نیز بدون آنکه ضربه یا آسیبی به آن وارد کند، با یک دستمال تمیز کند.

ربات جدید تویوتا که از سقف آویزان است

این ربات همچنین از قابلیت جمع شدن برخوردار است و تنها در صورت نیاز، بازوهای خود را باز ‌می‌کند و آماده به کار ‌می‌شود. با این حال، مهندسان تویوتا در حال کار روی باتری و همچنین سیستم‌های کامپیوتری این ربات هستند که بتوانند حجم آن را کاهش داده و این ربات را به دستاوردی کاربردی‌تر و با دردسرهای کمتر تبدیل کنند.

منبع
Arstechnica

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا