گوگل

کروم کست جدید گوگل مجهز به ریموت کنترل معرفی شد

بعد از حضور هفت ساله در بازار محصولات هوشمند، بالاخره کروم کست به ریموت کنترل مجهز شد. گوگل ساعاتی پیش و در جریان مراسم خود، از کروم کستی جدید رونمایی کرد که به نرم‌افزاری جدید مجهز شده است.

نام کامل این کروم کست «Chromecast with Google» نام دارد و با قیمت 49.99 دلار به دست خریداران خواهد رسید. به گفته گوگل، کروم کست جدید در سه رنگ خاکستری، صورتی و آبی عرضه خواهد شد.

این محصول تقریبا تمامی‌ویژگی‌‌های کروم کست اولترا را در خود جای داده که از جمله آن‌‌ها می‌توان به پشتیبانی از 4K UHD با نرخ 60 فریم بر ثانیه و دالبی ویژن اشاره کرد. این محصول همچنان در قالب یک دانگل HDMI طراحی شده که به درگاهی که روی تلویزیون تعبیه شده، متصل می‌شود.

اما کروم کست جدید پوسته گوگل تی‌وی را روی اندروید تی‌وی اجرا می‌کند و از رابط کاربری روی نمایشگر اختصاصی خود بهره می‌برد که از طریق ریموت کنترل قابل هدایت است. رابط این نرم‌افزاری، از طراحی استانداردی بهره می‌برد و بیشتر شبیه به فایر تی‌وی شرکت آمازون است تا روکو یا اپل تی‌وی.

ریموت این کروک کست از بدنه نسبتا کوچک بهره می‌برد و از فناوری IR و بلوتوث برای ارتباط کمک می‌گیرد. یک دکمه پاور و دکه‌‌های تنظیم صدا نیز برای کنترل تلویزیون و ولوم آن روی این ریموت تعبیه شده است.

یک دکمه اینپوت به همراه دکمه نتفلیکس نیز روی این ریموت طراحی شده است. گوگل در این مراسم، اطلاعاتی را در خصوص دکمه نتفلیکس ارائه ندارد. دکمه‌‌های یوتیوب و گوگل اسیستنت نیز در کنار این دکمه جای گرفته‌اند.

متاسفانه کروم کست جدید برخلاف مدل اولترا، از قابلیت استریم بازی‌‌های استادیا برخوردار نیست. اما گوگل اعلام کرد که این ویژگی در نیمه نخست سال 2021 به این محصول اضافه خواهد شد.

کروم کست جدید گوگل مجهز به ریموت کنترل معرفی شد

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا