گوگل

گوگل پیکسل 5 با قیمت 699 دلار رونمایی شد

گوگل به‌تازگی از جدیدترین گوشی خود به نام پیکسل 5 رونمایی کرد. محصولی که قرار است با قیمت 699 دلار به بازار عرضه شود.

گوگل برخلاف گوشی سال قبل خود یعنی پیکسل 4 که در آن روی فناوری‌های جدید همچون موشن سنس متمرکز شده بود، این بار مهارت متخصصان خود را روی ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون نرم‌افزار دوربین گوشی معطوف کرده که ‌می‌تواند پیکسل 5 را از نمونه‌های موجود در بازار متمایز ‌می‌کند.

یکی دیگر از تفاوت‌های پیکسل جدید، عدم استفاده از آخرین قطعات سخت‌افزاری روز دنیاست. بدین معنی گوگل پیکسل 5 به پردازنده اسنپدراگون 765G مجهز شده که اگرچه به لطف برخورداری از مودم ایکس 52، از فناوری 5G پشتیبانی ‌می‌کند، اما از قدرت کمتری نسبت به پردازنده‌هایی همچون اسنپدارگون 865 یا 865 پلاس بهره ‌می‌برد.

در واقع، گوگل امسال استراتژی خود را تغییر داده و دیگر به دنبال ارائه محصولی با مشخصاتی قابل رقابت با گوشی‌های پرچمدار بازار نیست، بلکه عرضه محصولی جدید با قیمتی پایین‌تر را دنبال ‌می‌کند. با این حال، از جمله برتری‌های پیکسل 5 نسبت به مدل سال قبل، ‌می‌توان به برخورداری از استاندارد ضدآب IPX8، فناوری شارژ معکوس، حافظه رم بیشتر و پنل محافظ گوریلا گلس 6 اشاره کرد.

همچنین، ورودی 3.5 میلیمتری در این گوشی حذف شده است. پیکسل 5 از یک نمایشگر 6 اینچی اولد با رزولوشن 2360 در 1080 پیکسل و نسبت ابعاد 19.5:9 بهره ‌می‌برد که البته خبری از فناوری موشن سنس در این گوشی نیست.

حافظه رم این گوشی به ظرفیت 8 گیگابایتی مجهز شده و 128 گیگابایت فضا نیز برای ذخیره‌سازی اطلاعات در این گوشی تعبیه شده است. انرژی پیکسل 5 از طریق باتری 4080 میلی‌آمپری تا‌می‌‌می‌شود و از فناوری شارژ سریع 18 واتی USB-C نیز پشتیبانی ‌می‌کند.

این گوشی از هر دو باند فرکانسی sub-6GHz و mmWave 5G پشتیبانی ‌می‌کند که بیانگر سازگاری دستگاه با فناوری 5G بسیاری از اپراتورهاست. همانند هر سال، ویژگی بارز گوشی پیکسل جدید، دوربین آن است.

گوگل در این گوشی از دوربین پشتی دوگانه استفاده کرده که از یک سنسور اصلی 12.2 مگاپیکسلی با میدان دید 77 درجه‌ای و لرزشگیر اپتیکال و الکترونیک و یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولتراواید با میدان دید 107 درجه‌ای بهره ‌می‌برد.

در قسمت جلویی و برای طرفداران عکس‌های سلفی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که از قابلیت ثبت عکس‌های پرتره در حالت نایت سایت نیز بهره ‌می‌برد. قابلیت‌های نرم افزاری دوربین پیکسل 5 نیز در نوع خود قابل توجه است به طوری که گوگل حالت پرتره لایت را که از فناوری هوش مصنوعی کمک ‌می‌گیرد، به آن اضافه کرده است.

با کمک این ویژگی، کاربران ‌می‌توانند نور را در عکس‌های ثبت شده با حالت پرتره تنظیم کنند. همچنین تنظیمات سینماتیک پَن نیز در این نرم افزار تعبیه شده که ‌می‌تواند عکس‌های متفاوتی را ثبت کند. سه حالت لرزشگیر نیز برای به حداقل رساندن لرزش در حین ضبط ویدیو به این دوربین اضافه شده است.

یکی از حالت‌های جدید در این گوشی، Extreme Battery Saver نام دارد که ‌می‌تواند طول عمر باتری را تا 48 ساعت ارتقا دهد. پیکسل 5 از 15 اکتبر روانه بازار خواهد شد و علاقه‌مندان ‌می‌توانند از هم اکنون و با پرداخت 699 دلار نسبت به پیش‌خرید آن اقدام کنند.

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا