ایرانویروس کرونا

شناسایی ۵۰ هزار بیمار کرونایی در تهران با سیستم ردیابی دیجیتال

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: به کمک سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌یابی توانستیم در تهران ۵۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا را شناسایی کنیم.

«علیرضا زالی»در مراسم رونمایی از کاربردهای ۵G که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، به همراهی وزارت ارتباطات برای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: اولین اپلیکیشن هوشمند با همکاری ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران و سازمان نظام پزشکی، برای استخراج اطلاعات و استفاده از آن برای غربالگری با تلاش وزیر ارتباطات در تهران شکل گرفت و در همان روزهای نخست با استقبال خوب ملی رو به رو شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: استفاده از این اپلیکیشن در روزهای سخت اسفندماه موجب شد بخشی از مراجعه ها در حوزه کرونا کاملا هوشمندانه و با دلایل علمی انجام شود. این اپلیکیشن که ac۱۹، نام دارد به علت هم‌پوشانی با محصولات دیگر پس از مدتی به به یکی از کشورهای CIS فروخته شد.

وی افزود: علاوه بر شناسایی بیماران مبتلا به کرونا با استفاده از سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌یابی، توانستیم مناطق آلوده استان را نیز شناسایی کنیم که این روند، استمرار دارد.

زالی خاطرنشان کرد: در تهران با دستور وزیر ارتباطات موفق شدیم ۵۰ هزار بیمار مبتلا را شناسایی و نقطه‌یابی کنیم. حتی افرادی که در مجاورت ۱۰۰ متری این افراد قرار دارند نیز قابل شناسایی هستند و نقشه آن‌ مناطق موجود است.

زالی گفت: کرونا با تمام تلخ‌ کامی‌هایی که داشت یکسری فرصت‌های جدید نیز خلق کرد که از جمله این فرصت‌ها دگردیسی دیجیتالی در عرصه اجتماعی ایرانیان است که وزارت ارتباطات به خوبی در این حوزه وارد شده است. به همین واسطه، شکاف‌های دیجیتال موجود نیز در آینده مرتفع خواهد شد.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا