آمازون

تازه‌ترین محصولات آمازون معرفی شدند؛ از اکو شو 10 تا پهپاد آمازون

آمازون ساعاتی پیش پرونده رویداد سخت افزاری خود در سال 2020 را با رونمایی از آخرین دستاوردهای مهندسان خود بست.

محصولات و قابلیت‌های متنوعی به خانواده بزرگ آمازون پیوستند که از جمله آن‌ها ‌می‌توان به دستگاه‌های اکو، محصولات جدید رینگ، سرویس گمینگ مبتنی بر کلاد و قابلیت‌های پیشرفته امنیتی برای الکسا اشاره کرد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به جدیدترین محصولات و قابلیت‌های معرفی‌شده توسط آمازون در رویداد سخت افزاری 2020 این شرکت.

اکو دات و اکو دات مجهز به ساعت

آمازون در این مراسم، اسپیکر هوشمند اکوی خود را با طراحی جدید و با ظاهری کروی شکل رونمایی کرد. این محصول از فناوری زیگبی پشتیبانی ‌می‌کند و ‌می‌تواند از آن به عنوان یک پل Sidewalk نیز بهره گرفت. همچنین به لطف برخورداری از فناوری دالبی، قادر به ارائه صوتی باکیفیت است. آمازون قیمت این محصول را برابر با 99 دلار اعلام و عنوان کرد که عرضه آن از 22 اکتبر آغاز ‌می‌شود.

این شرکت همچنین، طراحی جدیدی را نیز به اسپیکر اکو دات خود بخشید. همچنین مدل همراه با ساعت این اکو دات نیز دستخوش تغییراتی شده که ‌می‌تواند برای علاقه‌مندان به محصول، جالب‌توجه باشد. این دو محصول به ترتیب با قیمت 49 و 59 دلار به بازار عرضه خواهند شد.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

نسخه کودکان اکو دات نیز به تصاویر جالبی از پاندا و ببر مجهز شده و قرار است با قیمت 59 دلار به دست خریداران برسد. همچنین دستیار صوتی الکسا در این محصول قادر به شناسایی و پاسخ دادن به صدای کودکان خواهد بود که البته از قبل ‌می‌بایست حالت صدای کودکان فعال شده باشد.

اکو شو 10 جدید

نمایشگر هوشمند جدید اکو شو 10 نیز بخشی از زمان رویداد ساعات پیش آمازون را به خود اختصاص داد. این نمایشگر به یک پایه موتوری با قابلیت چرخش و حرکت مجهز شده که ‌می‌تواند با توجه به جابجایی‌های کاربر در محیط خانه، وی را دنبال کند.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

این نمایشگر 10 اینچی از یک دوربین 13 مگاپیکسلی بهره ‌می‌برد. این نمایشگر پیشتر امکان مشاهده آمازون پرایم ویدیو و هولو (Hulu) را برای کاربران فراهم کرده بود اما اکنون از نتفلیکس هم پشتیبانی ‌می‌کند. اکو شو 10 قرار است با قیمت 249 دلار به بازار عرضه شد. هنوز زمان دقیق عرضه این محصول اعلام نشده است.

لونا، سرویس گیمینگ مبتنی بر کلاد

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، آمازون از  سرویس گیمینگ کلاد خود تحت عنوان لونا (Luna) پرده برداشت. دستاوردی که قرار است به عنوان رقیبی جدید به رقابت با نمونه‌های مشابهی همچون گوگل استادیا و مایکروسافت ایکس‌کلاد بپردازد.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

این سرویس از فایر تی وی، پی سی، مک و آیفون (از طریق اپلیکیشن وب) پشتیبانی ‌می‌کند و قرار است به زودی امکان پشتیبانی از پلتفرم اندروید نیز به آن اضافه شود. آمازون در کنار این سرویس، از لونا کنترلر (Luna Controller) نیز پرده برداشت که به گفته این شرکت، اگر به همراه فناوری Cloud Direct استفاده شود، میزان تاخیر کمتری خواهد داشت. برای این کنترلر، قیمت 49 دلار تعیین شده است.

پهپاد امنیتی Always Home Cam

رینگ که از زیرمجموعه‌های آمازون محسوب ‌می‌شود، در این مراسم از محصول جدیدی به نام Always Home Cam رونمایی کرد که از آن به عنوان دوربین پرنده خانگی یاد ‌می‌شود.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

این پهپاد امنیتی قادر است به صورت خودکار در کل فضای خانه به پرواز درآید و برای شارژ شدن نیز به داک مخصوص خود بازگردد. قیمت این محصول 249 دلار تعیین شده و فروش آن از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

فایر تی وی استیک

از دیگر محصولات رویداد سخت افزاری آمازون در سال 2020، دستگاه‌های جدید این شرکت برای استریم ویدیو بودند که شامل مدل ارتقایافته فایر تی وی استیک ‌می‌شود. این دستگاه اکنون قادر به پشتیبانی از فناوری صوتی دالبی اتمز است و با قیمت 49 دلار عرضه خواهد شد.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

آمازون همچنین مدل ارزان‌تری را نیز تحت عنوان فایر تی وی استیک لایک عرضه کرده با قیمت 29 دلار قابل خرید خواهد بود. به گفته آمازون، این دستگاه در میان دستگاه‌های استریمینگ زیر 30 دلاری بازار، از بیشترین قدرت پردازشی برخوردار است. عرضه هر دو دستگاه از 30 سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد. آمازون همچنین از رابط کاربری جدید Fire TV UI نیز پرده برداشت که از شکل و شمایلی جدید بهره ‌می‌برد.

روترهای مش وای فای Eero 6 و Eero 6 Pro

در مراسم دیشب آمازون، از روترهای مش وای فای جدید آمازون به نام‌های Eero 6 با قیمت 129 دلار و Eero 6 Pro با قیمت 229 دلار رونمایی شد.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

البته در کنار این دو دستگاه، اکستندر Eero 6 نیز معرفی و قمیت 89 دلار برای آن تعیین شد. این محصول از وای فای 6 و زیگبی برای ارتباط با دیگر دستگاه‌های هوشمند خانگی پشتیبانی ‌می‌کند.

دوربین‌های امنیتی جدید برای خودروها

از دیگر محصولات رینگ در این رویداد، دوربین‌های امنیتی جدید برای خودروها به نام‌های Cam Alarm و Car Cam بود. مدل Car Cam که با قیمت 59 دلار و Car Cam نیز باق یمت 199 دلار عرضه خواهد شد. این دوربین قادر است هم فضای داخل و هم فضای بیرون خودرو را پوشش دهد و روی داشبورد خودرو نصب ‌می‌شود.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

استفاده از رمزنگاری End-to-End برای فیدهای ویدیو

رینگ در این مراسم اعلام کرد که به زودی گزینه رمزنگاری End-to-End را برای فیدهای ویدیوهایی از زنگ‌های هوشمند و دوربین‌های امنیتی خانگی خود ارائه خواهد شد. این شرکت اعلام کرد که قابلیت امنیتی فوق، تا پایان سال جاری میلادی به صورت رایگان در اختیار تما‌می‌کاربران محصولات رینگ قرار خواهد گرفت.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

پردازنده جدید AZ1 Neural Edge

آمازون در این رویداد از پردازنده جدیدی به نام AZ1 Neural Edge پرده برداشت که با همکاری شرکت مدیاتک طراحی شده و ‌می‌تواند توان پردازشی و قدرت پاسخگویی دستیار صوتی الکسا را به طول قابل توجهی افزایش دهد.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

در حال حاضر، پردازنده مذکور در اسپیکر هوشمند جدید اکو، مدل‌های اکو دات و نمایشگر اکو شو 10 که به تازگی معرفی شدند، به کار رفته است. به گفته آمازون، دستگاه‌های مجهز به این پردازنده، دیگر نیازی به ارسال صوت کاربر و دریافت پاسخ آن از کلاد ندارد و تما‌می‌این فرآیند به صورت لحظه‌ای روی دستگاه انجام خواهد شد. بنابراین، مدت زمان انتظار برای دریافت پاسخ از سوی الکسا کاهش خواهد یافت.

سرویس گارد پلاس

آمازون از یک سرویس امنیتی مبتنی بر الکسا به نام گارد پلاس (Guard Plus) نیز پرده برداشت که هزینه اشتراک ماهانه آن 4.99 دلار و سالانه آن 49 دلار تعیین شده است. گارد پلاس که مدل ارتقایافته‌ای از الکسا گارد به شمار ‌می‌رود، سرویسی است که به دستیار صوتی الکسا این اجازه را ‌می‌دهد تا همواره گوش به زنگ باشد تا در صورت شنیدن هرگونه علامت و نشانه‌ای از خطر، مادا‌می‌که فرد بیرون از خانه حضور دارد، به وی اطلاع دهد.

در رویداد سخت افزاری 2020 آمازون از چه محصولاتی رونمایی شد؟

 

منبع
ورج

نوشته های مشابه

‫880 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا