تکنولوژی

دستور مسدود کردن وی‌چت و تیک‌تاک در آمریکا از یکشنبه

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که از روز یکشنبه دانلود دو اپلیکیشن تیک‌تاک و وی‌چت در آمریکا ممنوع است.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم به دلیل حفاظت از امنیت ملی امریکا اتخاذ شده است.

دونالد ترامپ در ماه آگوست که یک فرمان اجرایی برای وادار کردن تیک‌تاک به فروش سهامش به یک شرکت آمریکایی امضا کرد که در آن مهلتی تا ۲۰ سپتامبر به این شرکت داده شده بود. بر این اساس اگر شرکت تا این زمان توسط افراد آمریکایی خریداری نشود مسدود خواهد شد.

آنچه ترامپ و دولت آمریکا بر آن تاکید می‌کردند سرقت و جاسوسی اپلیکیشنهای چینی از داده‌های آمریکایی بود. آنها معتقدند که این برنامه‌های چینی امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کنند.

با این حال طی روزهای اخیر گزارشهای متعددی درباره خریده شدن بخشی از تیک‌تاک توسط اوراکل و وال‌مارت منتشر شده بود. ویلبر روس وزیر خزانه‌داری آمریکا روز جمعه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس گفته بود که تصمیم به جلوگیری از دنلود وی‌چت و تیک‌تاک در ادامه دستوراجرایی ترامپ اتخاذ شده و ارتباطی با مذاکرات بین تیک‌تاک و وال‌مارت و اوراکل ندارد.

بر این اساس به گفته وزیر خزانه‌داری وی‌چت از نیمه شب دوشنبه به وقت آمریکا مسدود خواهد شد اما وضعیت تیک‌تاک کمی پیچیده‌تر است به این دلیل که برای این شرکت ضرب‌العجلی برای فروختن تعیین شده بود و احتمالا این ضرب العجل تا ماه نوامبر تمدید خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا