اپلپوشیدنی هوشمند

اپل واچ SE رونمایی شد؛ نسخه ارزان قیمت ساعت هوشمند اپل

در کنار رونمایی از اپل واچ سری 6، شرکت اپل از مدل ارزان قیمتی از ساعت‌های هوشمند خود به نام اپل واچ SE پرده برداشت.

محصولی که از آن به عنوان مدل جدیدتری از اپل واچ سری 3 نام برند که حدود سه سال پیش معرفی شد. اپل قیمت پایه اپل واچ SE را برابر با 279 دلار تعیین کرده که البته مدل سلولار آن با قیمت 329 دلار عرضه خواهد شد.

این مدل برخی از ویژگی‌های اپل واچ سری 6 را در خود جای داده که از جلمه آن‌ها می‌توان به شتاب‌سنج داخلی، ژیروسکوپ، ارتفاع سنج همیشه روشن، تشخیص سقوط و تشخیص زمان شست‌وشوی دست اشاره کرد. مدل‌های سلولار نیز از قابلیت برقراری تماس‌های اضطراری برخوردارند که این امکان در دل قابلیت Emergency SOS نهفته است.

متاسفانه خبری از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا همان Always-on Display، ویژگی ECG و مانیتورینگ میزان اکسیژن خود در اپل واچ SE نیست. با این حال، در این دساعت از SiP بکار رفته در اپل واچ سری 5 استفاده شده و از پردازنده دوگانه بهره می‌برد.

اپل اعلام کرد که اپل واچ SE می‌تواند به لطف برخورداری از سخت‌افزاری قوی‌تر تا دو برابر عملکرد بهتری را نسبت به مدل اپل واچ سری 3 به ارمغان آورد. این ساعت اما از لحاظ ظاهری شبیه به اپل واچ سری 4 است به طوری که از نمایشگرهای 40 و 44 میلیمتری برخوردار است.

اپل می‌گوید که نمایشگر رتینای بکار رفته در اپل واچ SE حدود 30 درصد بزرگ‌تر از نمایشگری است که در اپل واچ سری 3 تعبیه کرده است. این ساعت جدید همچنین با تمامی‌بندهای اپل واچ همانند Solo Loop سازگاری دارد. کیس‌های این ساعت نیز در مدل‌های مختلف عرضه شده و قابل سِت کردن با بندهای آن است.

همانطور که پیشتر اشاره شد، این ساعت همانند مدل آیفون SE، نسخه ارزان قیمتی از ساعت اپل واچ به حساب می‌آید که قرار است به رقابت با مدل‌هایی با محدوده قیمتی مشابه برود. اپل واچ SE مجهز به نسخه جدید پلتفرم ساعت‌های هوشمند اپل موسوم به واچ او اس 7 عرضه خواهد شد که چندی پیش در جریان کنفرانس WWDC 2020 رونمایی شد.

در این نسخه از واچ او اس، شاهد اضافه شدن اپلیکیشن جدیدی به نام Fitness Plus هستیم که می‌تواند علاوه بر ارائه راهکارهای تمرینی، امکان برگزاری کلاس‌های مجازی را برای کاربر فراهم کند. خریداران این ساعت، اشتراک سه ماهه رایگان استفاده از این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد. بعد از این بازه زمانی، هزینه اشتراک ماهانه این اپلیکینش 9.99 دلار و سالانه نیز 79.99 دلار خواهد بود.

همچنین اپل واچ SE از قابلیت Family Setup نیز پشتیبانی می‌کند. والدین با کمک این قابلیت می‌توانند مدیریت و تنظیمات این ساعت برای کودکان خود را انجام دهند و از ویژگی‌هایی همچون مانیتورینگ پیام‌ها و پیام هشدار موقعیت مکانی استفاده کنند.

و در پایان، به گفته اپل، کاربران می‌توانند با کمک ویژگی Face Sharing، واچ فیس را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. گفتنی است هفت واچ فیس جدید به واچ او اس 7 اضافه شده است.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا