تکنولوژیگوگل

برنامه‌های گوگل کلاد برای یکی از پیشرفته‌ترین استادیوم‌های ورزشی جهان

در بازار رایانش ابری گوگل با ۴ درصد سهم بازار بعد از آمازون و مایکروسافت قرار دارد

رقابت بر سر بازار کلاد – رایانش ابری – حالا گوگل را به ایجاد شراکت با SoFi stadium  یکی از بزرگترین و پیشرفته‌ترین استادیوم‌های ورزشی جهان واداشته است.

سوفای استادیوم یک مجموعه  جدید ورزشی است که با هزینه ۵ میلیارددلار  در لوس آنجلس ساخته شده محل رویدادهای مهمی در سالهای پیش روست از جمله مسابقات فوتبال آمریکایی ۲۰۲۲ و همچنین المپیک تابستانی ۲۰۲۸.

گوگل کلاد که بخش رایانش ابری گوگل به حساب می آید در حال حاضر پشت سر آمازون و مایکروسافت قرار دارد و فقط ۴ درصد سهم بازار کلاد را در اختیار دارد.

گوگل به جز SoFi stadium همچنین قرارداد مشارکت جدیدی را هم با Hollywood Park منعقد کرده تا از این طریق بتواند در رقابت در بازار فشرده رایانش ابری توجه ایجاد کند. این شرکت در ماه مارس امسال ۲۰۲۰ قرارداد مشارکتی را با لیگ اصلی بیسبال امریکا منعقد کرده بود که شامل پشتیبانی از سیستم‌های ره‌گیری ، شمارش امتیازات گرفته تا ایجاد زیرساخت‌های دیجیتالی برای تیم‌ها و حتی فروش آنلاین بلیت می‌شود.

یک استادیوم مجهز به واقعیت مجازی

در واقع با این مشارکت دیجیتالی کلیه فعالیت‌های دیجیتالی این مسابقات و مکان‌های ورزشی توسط گوگل تامین خواهد شد.

سوفای استادیوم یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین استادیوم‌های ورزشی جهان است و قرار است فردا یکشنبه افتتاح شود
سوفای استادیوم یکی از پیشرفته‌ترین و بزرگترین استادیوم‌های ورزشی جهان است و قرار است فردا یکشنبه افتتاح شود

گوگل از طریق این  مشارکت قادر خواهد بود اطلاعات مسابقات را روی صفحه نمایش ۳۶۰ درجه وبا کیفیت 4k  سوفای استادیوم لوس‌آنجلس نمایش دهد صفحه نمایشی که  بزرگترین اسکوربرد ورزش حرفه‌ای در جهان است و بخش‌هایی از آن قادر به ارایه اطلاعات از طریق هدست واقعیت مجازی Oculus خواهد بود.

صفحه نمایش ۹۹۷ تنی این استادیوم دارای ۷۰هزار فوت مربع LED دیجیتالی و ۲۶۰ اسپیکر است.

به گفته آنیل جین مدیر گوگل کلاد واقعیت مجازی و کارهایی که می‌توان در استادیوم با آن انجام داد و تماشاگران با موبایل یا تبلت خود با آن ارتباط برقرار کنند جذابیت‌های زیادی  ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال پخش مجدد صحنه‌های حساس در داخل استادیوم که تجربه تماشای از نزدیک مسابقات ورزشی را ارتقا می‌دهد.

این استادیوم ۵ میلیارددلاری قرار است یکشنبه – فردا – افتتاح شود و طی چند سال آینده رویدادهای مهمی در آن برگزار خواهد شد از جمله المپیک تابستانی ۲۰۲۸.

به گفت مدیر کلاد گوگل هدف این شرکت به جز نمایش نوآوری در فضاهای ورزشی وکمک به رشد اکوسیستم محاسبات ابری، تجزیه و تحلیل داده‌ها ، هوش مصنوعی ویادگیری ماشینی در فضاهای عادی‌تر عمومی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا