آمازونمایکروسافت

مدیرعامل AWS : آمازون در زمینه کلاد دو سال از مایکروسافت جلوتر است

مدیرعامل آمازون وب سرویس AWS در رویدادی در جمع کارکنانش گفته که آمازون در زمینه کلاد حدود دو سال از رقیب خود مایکروسافت جلوتر است.

آمازون وب سرویس بازوی سرویس‌های کلاد شرکت آمازون محسوب می‌شود که بخش قابل توجهی از رشد درآمدی این شرکت را به خود اختصاص داده و بسیاری از شرکتها از جمله اپل از مشتریان آن به حساب می آیند.

به گفته Andy Jassy اگر دو شرکت را کاملا از نظر سرویسهای کلاد در کنار هم بگذاریم هر دو دارای پلتفرمهای مشابهی هستند اما اغلب مشتریان ما می‌گویند از نظر کاربرد و بلوغ سیستمی سرویسهای آمازون دو سال جلوتر از مایکروسافت هستند.

این اظهار نظر مدیر ارشد آمازون بعد از آن بیان می‌شود که گفته می‌شود این شرکت برنده شدن مایکروسافت در پروژه تجهیز زیرساخت دفاعی وزارت دفاع آمریکا موسوم به JEDI را مورد شکایت قرار داده است. ارزش قرارداد بین وزارت دفاع و مایکروسافت برای توسعه سیستم کلاد این نهاد ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

آمازون با اعتراض به برنده شدن مایکروسافت در قرارداد JEDI به دادگاه فدرال شکایت کرده است.

مایکروسافت ۲۵ اکتبر پروژه JEDI را برنده شد پروژه‌ای برای انتقال اطلاعات حساس دفاعی روی کلاد که ارزش آن ۱۰ میلیارد دلار برای ۱۰ سال است.

در این مناقصه به جز آمازون شرکتهای دیگری از جمله اوراکل هم حضور داشتند.

مدیرعامل آمازون وب سرویس در جمع کارکنان خود همچنین گفته است که فرآیند مناقصه JEDI غیر عادلانه و شامل دخالتهای سیاسی بوده است.

دونالد ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری خود تاکنون بارها آمازون و جف بزوس را مورد انتقاد قرار داده است.

مدیرعامل آمازون وب سرویس گفته است: وقتی شما رییس جمهوری دارید که به طور عمومی یک شرکت و مدیران آن را تحقیر می‌کند برای نهادهای زیرمجموعه مثل وزارت دفاع سخت است بدون ترس از انتقام تصمیمی هدفمند در این زمینه بگیرند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا