خودروخودرو الکتریکی

استارتاپ Lucid خودروی Air را رونمایی کرد، رقیب بزرگ تسلا

این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند بیش از ۸۰۰ کیلومتر را طی کند

استارتاپ خودروی الکتریکی Lucid که رقیب تسلا به شمار می‌رود حالا خودرویی تحت عنوان Air را رونمایی کرده که به گفته این شرکت از تسلا مدل اس به مراتب سریع‌تر با مصرف انرژی کم‌تر است.

مدیرعامل این شرکت پیتر راولینسون  Peter Rawlinson در جمع خبرنگاران گفت:  ما به یک پیشرفت واقعی در خودروهای برقی رسیده‌ایم این به خاطر صرفا استفاده از باتری در این خودرو نیست بلکه به خاطر اینکه این خودرو میزبان یک تفکر بزرگ است.

پیتر راولینسون با تسلا بیگانه نیست او مهندس ارشد تسلا مدل اس و معاون مهندسی این شرکت از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بوده است و می‌گوید مدل با قابلیت تر خودروی Air تا ۱۷ درصد انرژی کمتری نسبت به مدلهای مختلف تسلا انرژی مصرف می‌کند که این باعث می‌شود با از ظرفیت باتری برای طی کردن مسافت بیشتری استفاده شود.

مدل Air به شدت شبیه نسخه اولیه مفهومی این خودروست که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد.
مدل Air به شدت شبیه نسخه اولیه مفهومی این خودروست که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد.

مدل Air به شدت شبیه نسخه اولیه مفهومی این خودروست که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. از آن زمان تاکنون شرکت تغییرات کوچکی را در فضای خارجی این خودرو  ایجاد کرده از جمله ایجاد آینه بغل‌های بزرگ‌تر و برای رعایت مقررات قانونی و همچینن صفحه نمایش خمیده در داخل است.

تخمین زده می‌شود این خودرو با هر شارژ بتواند ۵۱۷ مایل ( ۸۲۸ کیلومتر ) را بپیماید با این ظرفیت این خودرو قادر به پشت سرگذاشتن تسلاست که مدل اس آن با هر شارژ ۴۰۲ مایل ( ۶۴۶ کیلومتر ) را طی می‌کند. همچنین بر اساس تست‌های متفرقه این خودرو می‌توند ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه طی کند که سریع‌ترین خودروی تسلا این مسافت را در ۱۰.۴ ثانیه طی می‌کند.

راولینسون می‌گوید که اینکه یک خودروی برقی بتواند با یک شارژ ۵۰۰ کیلومتر را طی کند رکوردی برای Air به شمار می‌رود

مدیرعامل استارتاب Lucid همچنین می‌گوید که سرعت شارژ این خودرو نیز بسیار قابل توجه است. به کمک معماری ۹۰۰ ولتی این خودرو می‌تواند در ۲۰ دقیقه شارژی برای طی کردن ۳۰۰ مایل را داشته باشد. نرخ شارژ این خودرو به این ترتیب ۲ مایل در هر دقیقه است.

شرکت لوسید می‌گوید که قیمت خودروی Air ۸۰ هزار دلار برای مدل پایه و ۱۶۹ هزار دلار برای نسخه رویایی “Dream Edition.” است.

این شرکت همچنین قصد دارد که یک نسخه بزرگتر از Air  را که قادر به طی کردن ۵۱۷ مایل با هر شارژ است به قیمت ۱۳۹هزار دلار و نسخه سدان آن را که قادر به طی کردن ۴۰۶ مایل است به قیمت ۹۵ هزار دلار عرضه کند.

عملکرد و میزان طی مسافت خودرو بر اساس قیمت آن تغییر می‌کند. بهترین مدل آن ۱۰۸۰ اسب بخار قدرت دارد. لوسید این خودرو را درسه رنگ مشکی، سفید و طلایی عرضه می‌کند.

لوسید دارای یک صفحه نمایش اطلاعات شناور پشت فرمان است همچنین در پایین داشبورد یک صفحه لمسی برای کنترل عملکردخودرو قرار دارد.
لوسید دارای یک صفحه نمایش اطلاعات شناور پشت فرمان است همچنین در پایین داشبورد یک صفحه لمسی برای کنترل عملکردخودرو قرار دارد.

خودروی گرانقیمت‌تر قرار است در فصل دوم سال آینده میلادی عرضه شودو مدلهای ارزان‌تر در فصل چهارم سال ۲۰۲۲ به بازار خواهند آمد.

شرکت لوسید معتقد است که یک تفاوت بزرگ Air در طراحی فضای داخلی آن است به طوری که گویی یک اتوموبیل بزرگ درون یک خودروی متوسط قرار گرفته است.

خودرو دارای یک صفحه نمایش اطلاعات شناور پشت فرمان است همچنین در پایین داشبورد یک صفحه لمسی برای کنترل عملکردخودرو قرار دارد.


راولینسون مدیرعامل لوسید می‌گوید که خوروی Air  پلی به سمت نسل آینده خودروهای برقی به شمار می‌رود از جمله خودروی SUV این شرکت که تولید آن از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و خودروی بسیارمقرون به صرفه‌ای خواهد بود. این شرکت  در رویداد رونمایی از خودروی Air به نمایش تصاویری از خودروی SUV شرکت بسنده کرد که نام آنرا Gravity ( به معنی جاذبه ) گذاشته است. این خودرو فعلا در حال توسعه است و شرکت چندان توضیحی درباره آن نداد.

دنباله روی از تسلا

مدیران شرکت همچنین در این رویداد نشان دادند که در حال توسعه خط محصول ESS هستند که نوعی سیستم ذخیره انرژی ثابت برای مصارف خانگی ، تجاری و شبکه‌ای است که یادآور استراتژی تسلا در این زمینه است.

با این حال شرکت لوسید برخلاف تسلا نمی‌خواهد ایستگاه‌های شارژ اختصاصی ایجاد کند بلکه قصد دارد از زیرساخت شارژ شرکت Electrify America استفاده کند. مشتریانی که خودروی Lucid Air خریداری می‌کنند سه سال به طور رایگان می‌توانند خودروی خود را در ایستگاه‌های شارژ Lucid Air شارژ کنند.

نمایی از SUV شرکت لوسید که اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است
نمایی از SUV شرکت لوسید که اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است

شرکت قصد دارد خط تولید کارخانه تولید این خودروهای رقیب تسلا را کازاگرانده در ایالت آریزونا از اوایل سال آینده میلادی  فعال کند. این کارخانه فعلا در حال ساخت است. تولید خودروها قرار بود اواخر امسال آغاز شود اما بیماری کووید ۱۹ برنامه‌ریزی‌ها را به تاخیر انداخت.

هزینه ایجاد این کارخانه ۷۰۰ میلیون دلار است که برای تولید فاز نخست آن ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌شود. ظرفیت تولید خودرو در ابتدای کار ۳۴ هزار خودرو خواهدبود که طی ده سال به ۴۰۰ هزار خودرو افزایش پیدا خواهد کرد.

لوسید در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد این شرکت ابتدا روی تولید باتری‌های الکتریکی متمرکز بود و در سال ۲۰۱۶ یعنی سه سال بعد از پیوستن راولینسون به سمت تولید خودروی برقی تغییر مسیر داد

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا