تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

تلاش تیک تاک برای حذف ویدیوی خودکشی در این پلتفرم

انتشار یک ویدیوی خودکشی در شبکه‌‌های اجتماعی و گسترش آن در تیک تاک، باعث شده تا مدیران این اپلیکیشن به سرعت دست به کار شوند و اقداماتی را برای جلوگیری از پخش بیشتر این ویدیو در پلتفرم خود به کار ببندد.

اگرچه تلاش‌‌های تیک تاک از ساعت‌‌ها پیش آغاز شده، به گفته این شرکت اقدام کاربران در بارگذاری مجدد این ویدیو کار را برای آن‌‌ها سخت کرده است. طبق آخرین گزارش‌‌ها، ویدیوی مذکور یک مرد با ریش خاکستری را نشان ‌می‌دهد که روی میزی نشسته و با یک تفنگ، به خود شلیک ‌می‌کند.

زمانی که این ویدیو به پلتفرم تیک تاک اضافه شد، الگوریتم‌‌های این اپلیکیشن در شناسایی درست محتوای آن، خوب عمل نکردند و در نتیجه، این ویدیو به صفحه For You این اپلیکیشن اضافه شد. البته با انتشار این ویدیو، بسیاری از کاربران تیک تاک که از محتوای آن باخبر بودند، پیام‌‌های هشداری را برای سایر کاربران ارسال کردند و از آن‌‌ها خواستند تا این ویدیو را باز نکنند.

تیک تاک نیز در همین رابطه اعلام کرد که تما‌می ‌امکانات خود را برای حذف این ویدیو از پلتفرم خود به کار گرفته است. بخشی از اقدامات این شرکت، شامل مسدود کردن اکانت‌‌هایی ‌می‌شود که نسبت به آپلود مجدد این ویدیو اقدام ‌می‌کنند.

در بیانیه تیک تاک در این این خصوص آمده است: سیستم‌‌های ما به صورت خودکار این کلیپ‌‌ها را که ناقص سیاست‌‌های ما در نمایش محتوا، ترویج دهنده خشونت و ترغیب کاربران به ایان امر هستند، به صورت خودکار شناسایی و علامت‌گذاری ‌می‌کنند. ما همچنان اکانت‌‌هایی را که سعی در بارگذاری این گونه کلیپ‌‌ها داشته باشند، مسدود ‌می‌کنیم. از تما‌می ‌کاربران این اپلیکیشن که این محتوا را گزارش دادند و نسبت به مشاهده این ویدیو، پیام‌‌های هشداری را برای سایر کاربران ارسال ‌می‌کنند، سپاسگزاریم.

گفته ‌می‌شود که این کلیپ برای اولین بار در پلتفرم فیسبوک انتشار یافت و سپس در تیک تاک و به دنبال آن اینستاگرام و توییتر بارگذاری شد. گفته ‌می‌شود شخصی که اقدام به خودکشی کرده، 33 ساله و از ایالت میسیسیپی بوده است.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا