آمازونایلان ماسکبیل گیتستکنولوژیمتا

ضرر 25 میلیارد دلاری بزرگان دنیای فناوری در یک روز

با افت 5 درصدی شاخص سهام «استاندارد اند پور 500» (S&P 500) در روز گذشته، مردان ثروتمند دنیای فناوری 25 میلیارد دلار ضرر کردند.

در طی ماه‌های اخیر، ارزش سهام شرکت‌های بزرگ فناوری رشدی محسوس را تجربه کرد و میلیاردها دلار به ثروت افراد مطرحی همچون جف بزوس مدیرعامل آمازون و ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اضافه شد. اما این ثروت ده‌ها میلیاردی روز گذشته تحت تاثیر افت شاخص S&P 500 قرار گرفت و در مجموع حدود 25 میلیارد دلار از ثروت بزوس، ماسک، زاکربرگ و گیتس کم شد.

اگرچه این عدد در نگاه اول بسیار زیاد به نظر ‌می‌رسد اما اگر نگاهی به ثروت جف بزوس بیندازید، قطعا کمتر با وی همدردی خواهید کرد. طبق آخرین گزارش‌ها، ثروت بزوس اکنون در شرایطی که جهان با بحران کرونا دست و پنجه نرم ‌می‌کند و بسیاری از کسب‌وکار تعطیل شده‌اند، بالغ بر 200 میلیارد دلار برآورد شده که چند میلیارد دلار ناقابل! هرگز احساس نخواهد شد.

برای ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز تقریبا چنین شرایطی حکمفرماست. طبق آخرین گزارش‌ها، سرمایه ماسک حدود 96.2 میلیارد دلار عنوان شده که او در افت سها‌می‌که در روز گذشته اتفاق افتاد، حدود 9 میلیارد دلار را از دست داد. با نگاهی اجمالی به رشد سهام شرکت‌های بزرگ فناوری در طی ماه‌های اخیر، ‌می‌توان گفت که افت چند درصدی ارزش سهام این شرکت‌ها در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر ثروت مدیران این شرکت‌ها نخواهد گذاشت.

گزارش‌ها نشان ‌می‌دهد که همه‌گیری ویروس کرونا و خانه‌نشینی انسان‌ها در سراسر جهان، تاثیر زیادی را بر افزایش ارزش سهام شرکت‌های بزرگی همچون آمازون برجای گذاشته و با توجه به شرایطی که این روزها بر جهان حاکم است، به نظر ‌می‌رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

منبع
Inputmag

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا