تکنولوژی

فروش تیک تاک در آمریکا به واگذاری الگوریتم این اپلیکیشن گره خورد

اگرچه در طی روزهای اخیر خبرهای خوبی مبنی بر توافقات اولیه برای فروش تیک تاک به یک شرکت آمریکایی به گوش ‌‌می‌رسید، اما به نظر ‌‌می‌رسد که مشکل جدیدی پیش روی این معامله پرحرف و حدیث سبز شده است.

طبق گزارشی که اخیرا توسط رویترز، بلومبرگ و وال استریت ژورنال منتشر شده، این‌بار بحث بر سر الگوریت‌‌می‌است که برای صفحه For You اپلیکیشن تیک تاک استفاده ‌‌می‌شود. در واقع، این الگوریتم مهم‌ترین بخش نرم‌افزاری تیک تاک محسوب ‌‌می‌شود و واگذاری یا عدم واگذاری آن، به محل مناقشه‌ای جدید میان چین و آمریکا بدل شده است.

اگر خاطرتان باشد در روزهای نخست ماه آگوست بود که اخبار پیرامون فروش بخش مربوط به مدیریت اطلاعات کاربران آمریکایی، کانادایی، استرالیایی و نیوزیلندی تیک تاک بر سر زبان‌‌‌ها افتاد و طولی نکشید که شرکت‌‌‌های آمریکایی بزرگی همچون مایکروسافت، اوراکل، تریلر و والمارت از تمایل خود برای تصاحب این کسب‌وکار خبر دادند.

گفته ‌‌می‌شود که این کسب‌وکار با مبلغ حدودی 30 میلیارد دلار واگذار خواهد شد. اما اقدام اخیرا چین در کنترل صادرات فناوری‌‌‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این کشور، روند این واگذاری را مختل کرد. طبق قوانین جدید چین، الگوریتم‌‌‌های پیشنهاد محتوا که در تیک تاک نیز به کار گرفته شده، ‌‌می‌بایست قبل از فروش به شرکت‌‌‌های خارجی، چراغ سبز نهادهای دولتی در چین را به دست آورند.

هنوز مشخص نیست که چه سرنوشتی برای این الگوریتم رقم خواهد خورد اما برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که چین قطعا مانع از فروش و واگذاری این الگوریتم خواهد شد که در این صورت، فروش تیک تاک عملی نخواهد شد.

صفحه For You در تیک تاک، بخش اصلی اپلیکیشن به شمار ‌‌می‌رود که کاربر ‌‌می‌تواند با مراجعه به آن، به جدیدترین و جذاب‌ترین محتواهایی که توسط کاربران میلیونی این اپلیکیشن آپلود شده، دسترسی پیدا کرده و آن‌‌‌ها را مشاهده کند. حال بدون این الگوریتم، شرکت خریدار (احتمالا مایکروسافت) نخواهد توانست عملکردی همانند سابق را برای این اپلیکیشن به ارمغان آورد و در اختیار کاربران این چهار کشور قرار دهد.

در این صورت، بهترین گزینه گرفتن مجوز استفاده از این الگوریم از بایت‌دنس، شرکت مادر تیک تاک خواهد بود که البته با این شیوه نگرانی‌‌‌های پیرامون دخالت دولت چین در ارائه محتواهای مورد نظر خود برای کاربران همچنان وجود خواهد داشت.

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا