اپل

آیفون‌های امسال بدون شارژ و ایرپاد عرضه می‌شوند

دور جدیدی از شایعات پیرامون گوشی‌های جدید اپل، نشان ‌می‌دهد که این شرکت احتمالا امسال به منظور کاهش هزینه‌های خود، مدل‌های آیفون 12 خود را بدون شارژر و ایرپاد به دست خریداران خواهد رساند.

بنابر گزارشی که اخیرا منتشر شده، اضافه کردن پشتیبانی از فناوری 5G منجر به افزایش هزینه‌های تولید شده و همین مسئله، اپل را به‌ناچار به سمت کاهش هزینه‌ها از طریق سایر بخش‌های گوشی سوق داده است. بدین معنی که مدیران اپل برای جبران هزینه‌ها، حذف شارژر و همچنین ایرپاد را از جعبه گوشی انتخاب کرده‌اند.

البته این موضوع تازگی ندارد و در اوایل سال جاری میلادی بود که مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده محصولات اپل پیش‌بینی کرد که آیفون 12 امسال بدون هدفون عرضه خواهد شد. به دنبال آن، سایر تحلیلگران و منابع خبری نیز در گزارش‌های خود این موضوع را تایید کردند.

در این اخبار آمده بود که اپل به جهت کاهش هزینه‌های تولید، شارژر را از جعبه گوشی حذف خواهد کرد. حال با توجه به اینکه تنها کابل شارژ به همراه گوشی عرضه ‌می‌شود، احتمالا شاهد تغییراتی نیز در طراحی جعبه گوشی خواهیم بود. به عبارتی دیگر، اپل امسال از جعبه‌های کوچک‌تری برای مدل‌های آیفون 12 خود استفاده خواهد کرد که همین مسئله نیز ‌می‌تواند تا حدی از هزینه‌های اپل را کاهش دهد.

لوازم جانبی دیگری که طبق گزارش‌های اخیر، از باکس آیفون‌های جدید حذف خواهد شد، ایرپاد است. مقصر اصلی این تصمیمات را باید فناوری 5G دانست که منجر به افزایش هزینه‌ها شده و اپل نیز برای جلوگیری از افزایش قیمت گوشی‌های خود، به چنین راهکارهایی روی آورده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، امسال مجمو ع قیمت مواد و تجهیزات به کار رفته در آیفون‌های جدید به نسبت آیفون‌های سال‌های قبل بیشتر بوده است. شنیده‌ها حاکی از آن است که مراسم رونمایی از آیفون‌های 2020 اپل، به صورت مجازی و در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که اپل در سال‌های اخیر، ماه سپتامبر را برای معرفی محصولات سخت‌افزاری جدید خود بر‌می‌گزید که البته شیوع ویروس کرونا، عامل اصلی این تاخیر چند هفته‌ای عنوان شده است. در مراسم امسال اپل، رونمایی از اپل واچ جدید و همچنین مدل‌هایی از آیپد نیز دور از انتظار نخواهد بود.

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا