استارتاپایرانشبکه‌های اجتماعی

اطلاعیه صباایده در توضیح پایان فعالیت شبکه اجتماعی لنزور

چند روز پیش شبکه اجتماعی لنزور اعلام کرد که فعالیتش را پس از ۷ سال به پایان رسانده است. حال صباایده، مالک لنزور، با انتشار اطلاعیه‌ای دلایل توقف فعالیت این شبکه اجتماعی را اعلام کرده است.

متن این اطلاعیه در ادامه آمده است.

لنزور، در سال ۱۳۹۲ و با هدف توسعه یک شبکه‌های اجتماعی عکس محور توسط هلدینگ صباایده، فعالیت خود را آغاز کرد. حالا در پایان مرداد ۹۹ و با گذشت هفت سال از شروع به کار، بحران‏ها و مشکلات مختلف لنزور که از ابتدا وجود داشت، صباایده را به تصمیم برای پایان فعالیت این پلتفرم رساند که دو دلیل اصلی آن عبارتند از:

۱- مشخص نبودن جایگاه شبکه‌های اجتماعی و حدود مسئولیت سرویس‏ دهندگان در ایران و همچنین عدم پشتیبانی حقوقی (عملی و نه تئوریک) از اینگونه خدمات. 

۲-معین نبودن خطوط قرمز‏ فرهنگی و سرگردانی مدیران اینگونه شبکه‌های اجتماعی نسبت به نظرات متنوع و بعضا سلیقه‌ای ارکان و متولیان مختلف فرهنگ کشور که تا به امروز هم ادامه دارد. 

 گسترش و توسعه شبکه های اجتماعی در هر کشوری پیش از هر دغدغه فنی و زیرساختی نیازمند تعیین تکلیف شفاف و عملی دو محور فوق است.

امیدواریم با رفع موانع فوق و اعتماد به بخش خصوصی در آینده شاهد ظهور و بروز شبکه های اجتماعی موفقی توسط جوانان این مرز و بوم مانند دیگر کشورها باشیم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا