شبکه‌های اجتماعیمایکروسافت

راهکار تیک تاک برای فرار از مسدود شدن در آمریکا

مایکروسافت مسئول نظارت بر داده‌های کاربران آمریکایی خواهد بود

به نظر تیک تاک عزم خود را برای اثبات عدم ارتباط خود با کشور چین جزم کرده است. طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت بایت‌دنس، مالک تیک تاک، قصد دارد تا نظارت روی بخش مربوط به فعالیت‌های این شبکه اجتماعی در کشور آمریکا را به شرکت دیگری واگذار کند.

این اقدام به منظور پیشگیری از مسدود شدن این شبکه اجتماعی پرطرفدار در آمریکا صورت خواهد گرفت؛ مساله‌ای که اخیرا بر سر زبان‌ها افتاده و روز گذشته نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا رسما از تصمیم خود برای مسدودسازی تیک تاک برای کاربران آمریکایی خبر داد.

تیک تاک اما در گفت‌وگو با وب‌سایت Engadget، حرفی در رابطه با شایعاتی که این روزهای در خصوص آینده این شرکت در آمریکا به گوش می‌رسد نزد اما اعلام کرد که این اپلیکیشن در درازمدت، موفق خواهد بود.

تیک تاک همچنین به ویدیوی منتشر شده از سوی وانسا پاپاس مدیر بخش آمریکای این شبکه اجتماعی که در توییتر منتشر شده، اشاره کرد و افزود که تیک تاک «قرار نیست جایی برود.». اخیرا خبرهایی مبنی بر خرید بخش آمریکایی تیک تاک توسط مایکروسافت در فضای وب منتشر شده که البته هنوز اهالی ردموند واکنشی را در قبال این شایعات نشان نداده‌اند.

در همین رابطه، دونالد ترامپ اخیرا اعلام کرد که دستور ممنوعیت استفاده از تیک تاک را در آمریکا به دلیل نگرانی‌های امنیتی صادر خواهد کرد. اقدامی‌که در قالب یک فرمان اجرایی صادر و مانع از فعالیت تیک تاک در این کشور خواهد شد.

سخنان ترامپ در حالی مطرح شد که هنوز حرفی از قرارداد احتمالی میان تیک تاک و یک شرکت آمریکایی برای نظارت بر فعالیت‌های این شرکت اجتماعی درآمریکا به میان نیامده بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا منعقد شدن این قرارداد می‌تواند مانع از مسدودسازی تیک تاک در آمریکا شود یا خیر.

در حال حاضر، حدود 100 میلیون کاربر آمریکایی از اپلیکیشن تیک تاک استفاده می‌کنند و مسدودسازی ناگهانی این اپلیکیشن می‌تواند هم برای کاربران و هم تیک تاک، ضربه بزرگی باشد و شاید هم تعدادی از این افراد را به استفاده از اپلیکیشن‌های مشابه سوق دهد. از سویی دیگر، تمامی‌آمریکایی‌هایی که برای این شرکت مشغول به کار هستند، بیکار خواهد شد.

وب‌سایت‌های وال استریت ژورنال و اینفورمیشن اخیرا با انتشار گزارشی مدعی شدند که مایکروسافت بعد از شنیدن خبر مسدودسازی احتمالی تیک تاک توسط دونالد ترامپ، مذاکرات خود را با این شرکت متوقف کرده است. گفته می‌شد که قرارداد میان این دو شرکت، روز دوشنبه یعنی فردا به امضا می‌رسید. حال باید منتظر ماند و دید که آینده تیک تاک و حضور این اپلیکیشن در آمریکا چه خواهد شد و ترامپ چه تصمیمی‌در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا