موبایل

خرید و فروش ۳ میلیون تومانی پاسپورت برای واردات مسافری گوشی

به گفته مدیر سامانه همتا افراد برای استفاده از مزایای واردات مسافری گوشی، اطلاعات پاسپورت را تا ۳ میلیون تومان خرید و فروش می‌کنند. همچنین به اعتقاد وی نباید برای واردات گوشی‌های برند اپل ارز تخصیص پیدا کند و در اوضاع فعلی که ارز کافی در کشور برای واردات وجود ندارد می‌توان آن را در بخش‌های مهم‌تری هزینه کرد.

حسین یوسفیان مدیر سامانه همتا با تاکید براینکه  یک سوم ارز کشور مربوط به واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو است ، گفت: ۲.۴ میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به گوشی موبایل بوده است و ۱.۳ میلیارد دلار مربوط به گوشی زیر ۳۰۰ یورو بوده که نزدیک به ۸ دهم یعنی نصف آن مربوط به گوشی بالای ۳۰۰ یورو است در واقع باید به این نکته اشاره کنم که یک سوم ارز کشور در واردات گوشی مربوط به گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو است اما درباره اینکه چند درصد از این گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باید بگویم در سال ۹۸ تنها ۹ درصد از مخاطبان از گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو استفاده می‌کنند.

نیم میلیارد یورو صرف واردات برند اپل در سال ۹۸

وی افزود: سال گذشته نیم میلیارد یورو صرف واردات تلفن همراه با برند اپل کردیم که فقط نیاز ۴ درصد بازار را تامین کرده و هیچ نمایندگی در ایران ندارد و این برند کشور ما را تحریم کرده است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که صنعت کشور اگر تعطیل شود به موازات آن کل حمل و نقل تعطیل خواهد ‌شد به طور مثال در بحران سال ۹۷ که رانندگان کامیون‌ها اعتصاب کردند به خاطر گران شدن مواد اولیه حمل و نقل و لاستیک بود که کل ارز مورد نیاز آنها ۲۵۰ میلیون یورو است که اگر آن را قیاس کنیم با برند اپل و نیاز لاستیک متوجه می شوید که به خاطر عدم اختصاص ارز به صنعت زندگی مردم مختل می‌شود.

 پاسپورت افراد ۳ میلیون تومان خرید و فروش می شد

یوسفیان با بیان اینکه  امسال هیچ گونه ارزی برای واردات گوشی همراه اختصاص نیافته است، تصریح کرد: سال گذشته مدت زمان تخصیص ارز بانک مرکزی به گوشی های همراه بین ۳ تا ۴ روز بود اما امسال این زمان به بیش از ۳۰ تا ۶۰ روز رسیده است.از طرفی قاچاقچیان بازار سیاه راه اندازی کرده اند به طوری که اطلاعات پاسپورت افراد ۳ میلیون  تومان خرید و فروش می شد تا به نام شما سیم کارت خریده  و گوشی ثبت کنند که این کار را بر اساس اعتبار پاسپورت در مدت ۳ ماه انجام می دادند.

منبع
فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا