اپل

آیا فیس آیدی به رایانه‌های مک اپل اضافه می‌شود؟

قابلیت فیس آیدی در این روزها که با جهان با همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌ها برای برقراری ارتباط به شمار می‌رود. حال به نظر می‌رسد که این قابلیت به زودی به رایانه‌های مک اپل راه خواهد یافت.

طبق اطلاعاتی که از نسخه بتای مک او اس بیگ سور (Big Sur) که قرار است به زودی برای دستگاه‌های مک ارسال شود بدست آمده،کدهایی مربوط به سیستم TrueDepth مشاهده شده است. در واقع، TrueDepth همان سیستمی‌است که امکان استفاده از قابلیت فیس آیدی را به دستگاه‌های آی او اس اضافه کرده است.

در این اطلاعات، اسم رمز PearlCamera مشاهده شده که اپل از آن برای ویژگی مذکور استفاده می‌کند. همچنین، عناوین دیگری همانند FaceDetect و BioCapture نیز در نسخه بتای مک او اس بیگ سور رویت شده که همگی شبیه به کدهای فیس آیدی بکار رفته در آی او اس هستند.

اگرچه تمامی‌شواهد از اضافه شدن فیس آیدی به دستگاه‌های مک حکایت دارند، اما اپل هنوز هیچ واکنشی را در قبال این موضوع نشان نداده است. البته نباید فراموش کرد که فیس آیدی، قابلیتی نیست که تنها با عرضه یک بروزرسانی نرم‌افزاری بتوان آن را به پی‌سی‌های مک اضافه کرد.

این قابلیت به سخت‌افزاری خاصی نیاز دارد که می‌بایست روی رایانه‌های مورد نظر نصب شوند. یکی از این‌ها، دوربین TrueDepth و دیگر نسل جدید پردازنده‌های اپل است که هنوز در هیچیک از مک‌های فعلی اپل تعبیه نشده‌اند.

در حال حاضر، مک بوک ایر و پرو اپل تنها رایانه‌هایی هستند که از این قابلیت امنیتی بیومتریک و تاچ آیدی پشتیبانی می‌کنند. طبق گزارش 9to5mac، اضافه کردن فیس آیدی به رایانه‌های مک نسبت به اضافه کردن تاچ آیدی، منطقی‌تر است چرا که برای تاچ آیدی، می‌بایست قطعاتی سخت‌افزاری را روی کیبورد برخی دستگاه‌های مک نصب کرد تا بتوان از این ویژگی بهره برد.

طبق آخرین گزارش‌ها، نسخه جدید مک او اس بیگ سور در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

 

منبع
Mashable

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا