تکنولوژی

فناوری شارژ سریع کوالکام رونمایی شد؛ شارژ 50 درصدی در کمتر 5 دقیقه

کوالکام به تازگی از نسل جدید فناوری شارژ سریع خود به Quick Charge 5 پرده برداشت.

فناوری پیشرفته‌ای که مبتنی بر آخرین استانداردهای شارژ سریع است و می‌تواند سرعت شارژ 100 واتی را برای گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورد. این یعنی صفر تا 50 شارژ باتری در 5 دقیقه و صفر تا 100 آن نیز تنها در 15 دقیقه پُر خواهد شد.

اگرچه چند سالی از عرضه نسل پیشین فناوری شارژ کوالکام تحت عنوان Quick Charge 4 و البته بعد از آن Quick Charge 4+ می‌گذرد، اما نسل جدید این فناوری دستاوردی بزرگ برای شرکت به شمار می‌رود. با نگاهی به توضیحات کوالکام در خصوص عملکرد این فناوری می‌توان به بزرگی این دستاورد رسید؛ این شرکت اعلام کرده که عملکرد Quick Charge 5 به نسبت نسخه قبل از آن، 70 درصد بهبود یافته و می‌تواند تا 4 برابر سریع‌تر باتری دستگاه را شارژ کند. همچنین دمای آن در حین کار نیز 10 درجه سیلیسیوس کمتر از Quick Charge 4 خواهد بود.

فناوری Quick Charge 5 به استاندارد PD-PPS مجهز شده که امکان کنترل ولتاژ و جریان را در حین فرآیند شارژ فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز Quick Charge 5 در این است که از دستگاه‌ها و قطعات جانبی مجهز به Quick Charge قدیمی‌نیز پشتیبانی می‌کند.

کوالکام در حال حاضر، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده و مودم در جهان است و ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک از تراشه‌های این شرکت در محصولات خود استفاده می‌کنند. حال فناوری فناوری Quick Charge 5 و جذابیت‌های آن برای کاربران می‌تواند تولیدکنندگان محصولات هوشمند را به استفاده از تراشه‌های سازگار با این فناوری در دل محصولاتشان ترغیب کند و این خواسته جز با بکارگیری تراشه‌های جدید کوالکام محقق نخواهد شد.

فناوری شارژ سریع کوالکام رونمایی شد؛ شارژ 50 درصدی در کمتر 5 دقیقه

منبع
ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا